بستن
عبارت خود را درج و جهت جستجو "Enter" را بفشارید
EN
  • 1403/04/16 - 09:21
  • - تعداد بازدید: 259
  • - تعداد بازدیدکننده: 237
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

«مسعود پزشکیان» نهمین رئیس‌جمهور ایران شد/ برگزاری نشست خبری در سالن اجلاس سران

«مسعود پزشکیان» با کسب اکثریت آرا در دومین مرحله چهاردهمین انتخابات ریاست جمهوری، رئیس‌جمهور منتخب مردم شد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی بنیاد ملی نخبگان، «مسعود پزشکیان» با کسب اکثریت آرا در دومین مرحله چهاردهمین انتخابات ریاست جمهوری، رئیس‌جمهور منتخب مردم شد.

بر اساس اعلام ستاد انتخاباتی مسعود پزشکیان، نشست خبری رئیس‌جمهور منتخب ساعت ۱۵ روز شنبه ۱۶ تیر با حضور خبرنگاران داخلی و خارجی در سالن آمفی‌تئاتر سالن اجلاس سران برگزار می‌شود.

«مسعود پزشکیان» که به عنوان پزشک و سیاستمدار ایرانی شناخته می‌شود در تاریخ هفتم مهرماه سال ۱۳۳۳ در مهاباد چشم به جهان گشود. او از دوره هشتم وارد نهاد قانون‌گذاری شد و در انتخابات ۱۱ اسفند دوباره توانست اعتماد مردم تبریز را کسب کند و برای چهارمین دوره بر کرسی نمایندگی مجلس تکیه زد. او در دوره دهم مجلس شورای اسلامی، نایب رئیس مجلس نیز بود.

شایان ذکر است،
صبح امروز محسن اسلامی سخنگوی ستاد انتخابات کشور در جمع خبرنگاران نتایج نهایی شمارش چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری را اعلام کرد.

در این دوره مجموع آرای اخذ شده در کل شعب داخل و خارج از کشور ۳۰ میلیون و ۵۳۰ هزار و ۱۵۷ بود که بر این اساس مسعود پزشکیان با اخذ ۱۶ میلیون و ۳۸۴ هزار و ۴۰۳ رای به عنوان چهاردهمین منتخب جمهوری اسلامی ایران معرفی شد.

در مرحله اول چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری -روز جمعه هشتم تیر ماه- مصطفی پورمحمدی، سعید جلیلی، محمدباقر قالیباف، و مسعود پزشکیان با یکدیگر به رقابت پرداختند، اما با توجه به اینکه هیچ یک از آنها نتوانستند اکثریت مطلق آرا را کسب کنند، انتخابات با حضور مسعود پزشکیان و سعید جلیلی که بیشترین آرا را کسب کرده بودند به دور دوم راه رفت. سرانجام در انتخاباتی که روز گذشته برگزار شد، پزشکیان با ۱۶ میلیون و ۳۸۴ هزار و ۴۰۳ رای به عنوان نهمین رئیس جمهور اسلامی ایران انتخاب شد.



***

برای اطلاع از طرح‌های بنیاد ملی نخبگان اینجا کلیک کنید.



  • گروه خبری : newNews,SlideShow
  • کد خبر : 172163
نیما داورزنی
خبرنگار

نیما داورزنی

سامانه ی گفتگوی آنلاین