پرداخت هزینههای مستمر و غیرمستمر، دیون و سایر تعهدات بنیاد طبق قوانین و مقررات
ثبت و انجام عملیات حسابداری و امور دفترداری و تنظیم حسابها
نگهداری و تنظیم حسابهای بنیاد و حفظ اسناد و دفاتر مالی طبق قوانین و مقررات
اعمال نظارت مالی بر مصرف اعتبارات جاری و عمرانی و اختصاصی از نظر انطباق مخارج با قوانین و مقررات مربوط
نظارت و نگهداری حساب اموال منقول و غیر منقول بنیاد و ثبت کامل مشخصات و حساب اموال در دفاتر و تهیه آمارهای لازم در این زمینه و نظارت بر انجام وظایف امین اموال طبق مقررات
رسیدگی به اسناد هزینههای بنیاد در چارچوب قوانین و مقررات و تهیه گزارشهای مالی سالانه
طراحی، ایجاد و استقرار سیستم یکپارچه مالی و حسابداری
اتخاذ تدابیر لازم در زمینه اعمال کنترلهای مناسب و حسابرسی
تجزیه و تحلیل اطلاعات و گزارشات مالی مربوط به فعالیتهای بنیاد و ارایه مشاوره مالی به مسئولان
پیگیری تلفیق و جمعبندی حسابها جهت انعکاس به مسئولان و مراجع مربوطه؛
تهیه ترازنامهها، تنظیم اطلاعات وگزارشهای عملکرد مالی