بستن
عبارت خود را درج و جهت جستجو "Enter" را بفشارید
EN
  • 1403/04/18 - 09:00
  • - تعداد بازدید: 58
  • - تعداد بازدیدکننده: 57
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش:

استاد معتمدی نقطه جمع و اتحاد میان قدیم و جدید و انسان‌ها با گرایش‌های مختلف است

امانی طهرانی با تاکید بر این که استاد معتمدی نقطه جمع و اتحاد میان قدیم و جدید، نو و کهنه و انسان‌ها با گرایش‌های مختلف است، گفت: نوع مواجه معتدل استاد معتمدی با همه این انسان‌ها نکته حائز اهمیتی است.

به گزارش مرکز ارتباطات و اطلاع‌رسانی بنیاد ملی نخبگان؛ آیین تکریم استاد اسفندیار معتمدی؛ نویسنده، پژوهشگر و پیشکسوت حوزه آموزش فیزیک در آموزش و پرورش ایران با حضور رسول محمدقلی معاون مستعدان و آینده‌سازان بنیاد ملی نخبگان، جمعی از مدیران فرهنگی و استادان برجسته کشور به همت بنیاد نخبگان استان تهران و دفتر تکریم و الگوسازی بنیاد ملی نخبگان برگزار شد.

محمودامانی طهرانی، دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش در این مراسم گفت:  استاد معتمدی فردی است که از جهات مختلف می‌توان برایشان مراسم تکریم گرفت و هر یک از این ابعاد به تنهایی شایسته تکریم است. استاد یک معلم، آموزش‌گر و کسی است که عمر خود را صرف تعلیم و تربیت و ارتقای جایگاه معلمی کرده است. بسیاری از معلمین کشور همکاران و هم‌رشته‌ای‌های من این سخن را تایید و تصدیق می‌کنند که او یک عمر در جهت ارتقاء سطح نگاه به معلم و آموزش در کشور قدم برداشته است و تولیدات علمی ایشان در این زمینه قابل توجه است.

وی در ادامه ضمن بیان این نکته که تولیدات استاد معتمدی برجسته است و کتاب‌هایی که برای آموزش همکاران خود نوشته بسیار پرشمار است، افزود: پرکاری و پرتولید بودن استاد در این زمینه یکی از ابعادی است که به نظر می‌آید بسیار قابل توجه است. بعد بعدی استاد معتمدی نگاه عمیقی است که ایشان به مسئله علم،علم‌آموزی و گنجینه بسیار پرافتخار حکمی،علمی ایران و اسلام دارند و این وجه یکی از بخش‌های مغفول نظام آموزشی ما بود که خوشبختانه در بیست سال اخیر مورد توجه جدی قرار گرفت و کلاس‌های درسی توجه خوبی به آن دارند و اقای معتمدی در این زمینه جزو افرادی هستند که زودتر از همه توجه پیدا کردند و تولیدات بسیار اثرگذاری در این زمینه داشتند.

امانی طهرانی با تاکید بر این که استاد معتمدی نقطه جمع و اتحاد میان قدیم و جدید، نو و کهنه و انسان‌ها با گرایش‌های مختلف است، گفت: نوع مواجه معتدل استاد معتمدی با همه این انسان‌ها نکته حائز اهمیتی است. من به عنوان جوانی که وارد دفتر تالیف شده بودم مواجه ایشان با من یک جریان کاملا باز و دعوت‌کننده بود و بدون هیچ چشم‌داشتی تجربیاتشان را در اختیار من ‌گذاشتند. نگاه مثبت‌اندیش، حرکت‌زا، امیدوارانه و و نشاطی که در استاد معتمدی هست، متصل می‌شود به روحیه وحدت و همدلی ایشان؛ من یک بار جمله ناامیدکننده،منفی و تلخ از ایشان نشنیدم و همواره این روحیه را در تمامی ابعاد از کلان تا خرد حفظ ‌کردند.


***

برای اطلاع از طرح‌های بنیاد ملی نخبگان اینجا کلیک کنید.

  • گروه خبری : newNews,SlideShow
  • کد خبر : 172201
نیما داورزنی
خبرنگار

نیما داورزنی

سامانه ی گفتگوی آنلاین