بستن
عبارت خود را درج و جهت جستجو "Enter" را بفشارید
EN
  • 1403/04/06 - 11:37
  • - تعداد بازدید: 195
  • - تعداد بازدیدکننده: 186
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
در نشست هیئت اندیشه‌ورز نخبگانی خوزستان مطرح شد:

اصلاح حکمرانی آب با اتکا به توان نخبگان بومی خوزستان ضرورت دارد/ تجمیع نظرات تخصصی و کارشناسانه برای حل مسائل

کردزنگنه؛ رئیس بنیاد نخبگان خوزستان با تأکید بر ضرورت تجمیع نظرات تخصصی و کارشناسانه برای حل مسائل مختلف، به بیان اهمیت تشکیل هیئت‌های اندیشه‌ورزی و نقش‌آفرینی آنها در حل چالش‌ها و مسائل استان پرداخت.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی بنیاد ملی نخبگان؛ آب در خوزستان، معنایی فراتر از دیگر نقاط ایران دارد. این منطقه گرچه به نفت و پتروشیمی و پالایشگاه و فولاد و صنایع مادر دیگر شناخته می‌شود، اما کشاورزی در آن قدمتی دیرینه دارد و بخش زیادی از مردم خوزستان به زراعت و باغداری مشغول هستند و در نتیجه مسئله آب برای آنان بسیار حیاتی‌تر است.

کمبود آب در خوزستان اما به کشاورزی خلاصه نمی‌شود؛ بلکه استان در بخش آب شرب هم با مشکلات بسیار مواجه است و این مسئله زمانی شکل جدی‌تر به خود می‌گیرد که بدانیم خوزستان گرمترین نقطه ایران است و در فصل گرما، برخی از شهرهای این استان روزهای زیادی دمای بالای 50 درجه را تجربه می‌کنند.

در همین راستا، نشست هیئت اندیشه‌ورزی مدیریت منابع آب خوزستان با حضور رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خوزستان و رئیس بنیاد نخبگان استان برگزار شد.

در این برنامه، کردزنگنه؛ رئیس بنیاد نخبگان خوزستان با اشاره به این‌که شناسایی ریشه مشکلات و ارائه راه‌حل برای برون‌رفت از آنها از مهمترین فعالیت‌های نخبگانی است، با تأکید بر ضرورت تجمیع نظرات تخصصی و کارشناسانه برای حل مسائل مختلف، به بیان اهمیت تشکیل هیئت‌های اندیشه‌ورزی و نقش‌آفرینی آنها در حل چالش‌ها و مسائل استان پرداخت.

نیکو؛ رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان نیز بر لزوم افرایش اثرگذاری نخبگان در حل مسائل استان تأکید کرد و با مثبت ارزیابی کردن اقدام بنیاد ملی نخبگان در ایجاد هیئت‌‎های اندیشه‌ورزی، پایش اطلاعات پایه‌ای منابع آب و مدل حکمرانی آب در استان رااز جمله محورهای اصلی چالش آب در استان خوزستان دانست.



***

برای اطلاع از طرح‌های بنیاد ملی نخبگان اینجا کلیک کنید.

 

 

  • گروه خبری : newNews,SlideShow
  • کد خبر : 172040
نیما داورزنی
خبرنگار

نیما داورزنی

سامانه ی گفتگوی آنلاین