بستن
عبارت خود را درج و جهت جستجو "Enter" را بفشارید
EN
  • 1400/01/19 - 10:59
  • - تعداد بازدید: 456
  • - تعداد بازدیدکننده: 92
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

ایجاد 15هزار شغل؛ ناحیه نوآوری شریف رونمایی شد

در شصت و یکمین برنامه افتتاح طرح‌های کلان ملی کشور با عنوان «پوشش تدبیر و امید برای جهش تولید» ناحیه نوآوری شریف توسط رییس جمهوری رونمایی شد.

~/Asset/News/News/Image/thumbnail (10)_crop.jpg

به گزارش مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی بنیاد ملی نخبگان، این ناحیه با حضور حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی رییس جمهوری، سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رییس جمهوری به بهره برداری رسید.



سال 95 پس از ایجاد پارک علم و فناوری دانشگاه صنعتی شریف، ایده شکل‌گیری ناحیه نوآوری شریف مطرح شد تا سقفی شود برای هویت‌بخشی و توسعه زیست‌بوم فناوری و نوآوری و کسب‌وکار‌هایی که در این پارک ایجاد شده بود. این ایده نوآورانه با مشارکت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری منجر به شکل‌گیری ناحیه نوآوری شریف در مساحتی به ابعاد ۲۵۰ هکتار شد. این ناحیه برای 15 هزار نفر اشتغالزایی داشته است.



هم‌اکنون بیش از ۵۰۰ شـرکت، ۱۳ شــتابدهنده، ۶ صندوق و شرکت سرمایه‌گذاری، هشت مرکز نوآوری و ۲ فضای کار اشتراکی در آن مستقر هستند. این ناحیه با ۳۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری دولتی و هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری بخش خصوصی راه اندازی شده است..

ناحیه نوآوری شریف، یک زیست‌بوم نوآوری و کارآفرینی مبتنی بر یک مکان جغرافیایی است؛ به این معنی که از مجموعه بازیگران مختلف در یک منطقه تشکیل شده و در مسیر شکل‌گیری کسب‌وکارها از لحظه خلق ایده جدید تا ایجاد و رشد کسب‌وکار دخیل هستند.



امروزه زیست‌بوم ناحیه نوآوری شریف شاهد حضور انواع بازیگران یک زیست‌بوم نوآوری بوده است که اکثریت آنها توسط بخش خصوصی مدیریت می‌شوند، نقش‌های منحصر به فرد هر یک از بازیگران و هم‌افزایی و روابط متقابل میان آنها موجب ایجاد فضایی پویا و مستعد برای شکوفایی کسب‌وکارهای نوآور در این منطقه شده است.







  • گروه خبری : newNews,SlideShow
  • کد خبر : 150070
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

سامانه ی گفتگوی آنلاین