بستن
عبارت خود را درج و جهت جستجو "Enter" را بفشارید
EN
  • 1403/04/06 - 12:18
  • - تعداد بازدید: 215
  • - تعداد بازدیدکننده: 213
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
استاندار کرمان:

برای حمایت از نخبگان باید خط ویژه تعریف شود

استاندار کرمان گفت: برای حمایت از نخبگان باید ساز و کار، مکانیزم خاص و خط ویژه تعریف شود تا از این ظرفیت نهایت استفاده را ببریم. اگر از استعداد نخبگان حمایت شود، این افراد می‌توانند اشتغال‌آفرین باشند.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی بنیاد ملی نخبگان؛ محمدمهدی فداکار  استاندار کرمان با بیان اینکه اشتغال ضروری ترین‌ موضوع برای زندگی مردم است گفت: اگر بخواهیم معیشت جامعه اصلاح شود باید از حوزه اشتغال حمایت کنیم لذا هر بانک و دستگاه اجرایی متناسب با ظرفیت خود و سایر بخش‌ها موظف به کمک این حوزه و تسهیل امور آن است.

وی اظهار کرد: دستگاه های زیرساختی گرچه شاید ارتباط مستقیم با اشتغالزایی نداشته باشند اما می توانند با تامین زیرساخت ها برای راه اندازی و تاسیس شرکت و واحد تولیدی، اشتغال ایجاد کنند.

فداکار گفت: کار در حوزه آموزش ضروری و مهم است، دانش آموختگان دانشگاهی و غیر دانشگاهیان باید آموزش های مهارت آموزی را فرا بگیرند و در این زمینه فنی و حرفه ای فعالیت‌هایی در جنوب استان آغاز کرده و در این زمینه نیروی مورد نیاز فولاد و تیتانیوم تامین می شود.

وی با بیان اینکه آموزش رکن اشتغال است افزود: استان کرمان در حوزه فولاد حرف زیادی برای گفتن دارد و به راحتی می توانیم نیاز این حوزه را پوشش دهیم.

استاندار کرمان یادآور شد: دانشگاه ها بایستی در حوزه آموزش دانش آموختگان دانشگاهی نقش داشته باشند و پیشنهاد می شود کمیته ای در این حوزه ذیل کارگروه اشتغال با محوریت سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تعریف و نهایی شود زیرا این مصوبه دولت برای اشتغال و آموزش دانش آموختگان با مشوق مالیاتی همراه بوده و ظرفیت خوبی است.

وی با بیان اینکه تسهیلات با توجه به حوزه اشتغال پرداخت می شود عنوان کرد: پرداخت تسهیلات برای حمایت از نخبگان باید به صورت جداگانه درنظر گرفته شود و در این زمینه ساز و کار، مکانیزم خاص و خط ویژه تعریف شود تا از این ظرفیت نهایت استفاده را ببریم و اگر از استعداد نخبگان حمایت شود، این افراد می توانند اشتغال آفرین باشند.

فداکار ادامه داد: باید تحلیلی از شرایط نخبگان داشته باشیم و کمک کنیم تا وضعیت اشتغال آنان بهبود یابد.


***

برای اطلاع از طرح‌های بنیاد ملی نخبگان اینجا کلیک کنید.

  • گروه خبری : newNews,SlideShow
  • کد خبر : 172047
نیما داورزنی
خبرنگار

نیما داورزنی

سامانه ی گفتگوی آنلاین