بستن
عبارت خود را درج و جهت جستجو "Enter" را بفشارید
EN
  • 1403/04/24 - 11:37
  • - تعداد بازدید: 54
  • - تعداد بازدیدکننده: 53
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
در یک نشست هم‌اندیشی مطرح شد:

بورسیه صنعتی بنیاد ملی نخبگان گامی بلند در مسیر برقراری ارتباط هدفمند دانشگاه و صنعت است/ ضرورت بهره‌مندی از مراکز فنی و حرفه‌ای استانی برای افزایش مهارت‌های دانشجویان

رئیس دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل با مثبت ارزیابی کردن طرح بورسیه صنعتی، گفت: این طرح گامی بلند در مسیر برقراری ارتباط هدفمند دانشگاه و صنعت و افزایش توانمندی‌های عملیاتی دانشجویان است.

به گزارش مرکز ارتباطات و اطلاع‌رسانی بنیاد ملی نخبگان؛ نشست مشترک رئیس بنیاد نخبگان مازندران با رئیس دانشگاه نوشیروانی بابل با هدف هم‌افزایی و تعامل بین‌نهادی برگزار شد.

در ابتدای این نشست، عزیزالله گنجی؛ رئیس دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل با بیان اینکه هدفمند کردن آموزش به منظور ارتقاء مهارتی دانشجویان از اهداف اصلی این دانشگاه است، تربیت دانشجویان ماهر را یکی از مهمترین رسالت‌های امروز دانشگاه دانست و گفت: این مهم نقش بسزایی در ورود سریع فارغ‌التحصیلان به بازار کار دارد.

وی افزود: برای نیل به این مهم، تجهیز آزمایشگاه‌ها و کارگاه‌ها از مهمترین پیش‌شرط‌هاست. علاوه بر آن می‌توان و باید از ظرفیت‌های موجود در استان مانند مراکز فنی و حرفه‌ای نیز به بهترین‌‎شکل برای افزایش مهارت‌های دانشجویان بهره برد.

رئیس دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل با مثبت ارزیابی کردن طرح بورسیه صنعتی، ادامه داد: این طرح گامی بلند در مسیر برقراری ارتباط هدفمند بین دانشگاه و صنعت و افزایش توانمندی‌های عملیاتی دانشجویان است.

گنجی ضمن اشاره به لزوم اطلاع‌رسانی دقیق و گسترده از برنامه‌های بنیاد ملی نخبگان در فضای دانشگاهی، اجرای برنامه‌های امیدبخش را ضروری توصیف و تصریح کرد: این قبیل برنامه‌ها زمینه‌ساز هدایت و حمایت و در نهایت به‌کارگیری توان نیروی انسانی دانشگاهی است.

آزادبخت؛ رئیس بنیاد نخبگان مازندران نیز بر لزوم تعمیق ارتباط دانشگاه‌ها با بنیاد نخبگان استان تأکید و خاطرنشان کرد: شناسایی، هدایت، حمایت و بهره‌گیری از توانمندی‌های نخبگان دانشگاهی در راستای حل مشکلات و معضلات جامعه، رسالت اصلی بنیاد ملی نخبگان است.

وی در ادامه به برگزاری اولین رویداد گفتاورد ملی نخبگان اشاره کرد و افزود: دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل یکی از بهترین دانشگاه‌های کشور است که به حضور اساتید مجرب در کادر هیئت علمی و همچنین دانشجویان تراز اول، ظرفیت بسیار ویژه‌ای برای نقش‌آفرینی در این رویداد دارد.

آزادبخت اضافه کرد: این دانشگاه می‌تواند نقش بسزایی در رفع نیازهای خطه شمال کشور داشته باشد.

توکلی معاون آموزشی دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل نیز با اشاره اهمیت موضوع بورسیه صنعتی، پیشنهاد کرد طی برگزاری جلسات هدفمند و تشکیل اتاق فکر در استانداری، تسهیلاتی به عنوان مشوق برای واحدها و شرکت‌های صنعتی مشارکت‌کننده در این طرح در نظر گرفته شود.


***

برای اطلاع از طرح‌های بنیاد ملی نخبگان اینجا
کلیک کنید.

  • گروه خبری : newNews,SlideShow
  • کد خبر : 172272
نیما داورزنی
خبرنگار

نیما داورزنی

سامانه ی گفتگوی آنلاین