بستن
عبارت خود را درج و جهت جستجو "Enter" را بفشارید
EN
  • 1399/11/05 - 09:14
  • - تعداد بازدید: 895
  • - تعداد بازدیدکننده: 90
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

جشنواره ملی تجارب برتر شهاب؛ چالش‌های شناسایی استعدادهای‌برتر دانش‌آموزی

جشنواره ملی تجارب برتر شهاب به همت بنیاد نخبگان استان فارس در قالب همایش ملی برگزار می‌شود.

~/Asset/News/News/Image/نتیسمشینگشسیک.jpg
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی بنیاد ملی نخبگان؛ سه فرآیند «شناسایی»، «تربیت» و «هدایت» استعدادهای برتر، از ضروریات آموزش‌وپرورش است که اجرای برنامه ملی شهاب در راستای سیاست‌های کلی ایجاد تحول در نظام آموزش‌وپرورش، زمینة لازم برای تحقق آنها را فراهم کرده است.



اجرای این برنامه اثرگذار با چالش‌هایی مواجه است که بی‌شک تجربیات و ابتکارهای آموزگاران توانمند و مجریان دلسوز می‌تواند گره‌گشای آنها باشد.



بر همین اساس، همایش کشوری «جشنواره ملی تجارب برتر شهاب» در موضوع شناسایی و چالش‌های شناسایی استعدادهای‌برتر دانش‌آموزی در قالب برنامة ملی شهاب، به همت بنیاد نخبگان استان فارس برگزار می‌شود.



برنامه درسی (غنی‌سازی محیط یادگیری و شناسایی استعدادها، محتوی کتب درسی و شناسایی استعدادها، فعالیت‌های فوق‌برنامه و شناسایی استعدادها، روش‌های تدریس و شناسایی استعدادها، تکالیف یادگیری و شناسایی استعدادها، بسترسازی بروز استعدادها)، ابزار شناسایی استعدادها (مقیاس ارزیابی آموزگار، معیارهای ادراکی و عملکردی سنجش گویه‌ها، ارزشیابی توصیفی، ارتباط بین گویه‌ها و محتوای درسی)، کارگروه شهاب مدرسه (ارتباط بین معلمان در شناسایی استعدادها، نقش کارگروه مدرسه در شناسایی استعدادها، فعالیت‌های فرا‌مدرسه‌ای در شناسایی استعدادها) و خانواده (آموزش خانواده و شناسایی استعدادها، تعامل والدین و معلمان در شناسایی استعدادها، شیوه های شناسایی استعدادها توسط والدین)، از مهمترین محورهای این همایش ملی هستند.



علاقه‌مندان می‌توانند تا ۲۲ بهمن‌ماه، آثار خود را به جشنواره ملی تجارب برتر شهاب ارسال و یا برای کسب اطلاعات بیشتر به سامانة بنیاد نخبگان فارس مراجعه کنند.
  • گروه خبری : newNews
  • کد خبر : 155987
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

سامانه ی گفتگوی آنلاین