بستن
عبارت خود را درج و جهت جستجو "Enter" را بفشارید
EN
  • 1401/03/23 - 12:05
  • - تعداد بازدید: 751
  • - تعداد بازدیدکننده: 732
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
معاون آینده‌سازان بنیاد ملی نخبگان خبر داد:

حمایت از متخصصان علوم پایه و علوم انسانی در دستور کار بنیاد ملی نخبگان

سید محمدصادق موحد گفت: طرح‌های ویژه برای حمایت از متخصصان علوم پایه و علوم انسانی به عنوان طرح‌های جدید بنیاد ملی نخبگان در دست اقدام است.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی بنیاد ملی نخبگان؛ مرکز تعاملات بین‌المللی علم و فناوری در راستای تعامل و گفت‌وگو با متخصصان فعال در برنامه «همکاری با متخصصان و کارآفرینان ایرانی خارج از کشور» و دریافت نظرات، دغدغه‌ها و چالش‌های متخصصان در طی فرآیند همکاری و همچنین همفکری و هم‌اندیشی با مسئولان پایگاه‌ها در خصوص رفع موانع و مشکلات، دومین نشست گفت‌وگو و هم‌اندیشی در سال ۱۴۰۱ را به میزبانی دانشگاه صنعتی شریف برگزار کرد.

در این نشست، سید محمدصادق موحد؛ معاون آینده‌سازان بنیاد ملی نخبگان با تأکید بر اهمیت دریافت نقطه‌نظرات متخصصان در خصوص برنامه‌های این بنیاد، گفت: بنیاد ملی نخبگان طی دو سال گذشته با سازمان اداری-استخدامی جلسات مختلفی را برگزار کرده که طی آن آیین‌نامه جذب و نگهداشت استعدادهای برتر در دستگاه‌های اجرایی پیگیری شده است تا علاوه بر جذب هیئت علمی، امکان فعالیت متخصصان در این بخش‌ها نیز وجود داشته باشد. همچنین طرح‌های ویژه حمایت از متخصصان علوم پایه و علوم انسانی به عنوان طرح‌های جدید بنیاد ملی نخبگان در دست اقدام است.

در ادامه، قلعه‌نوی؛ رئیس مرکز تعاملات بین‌المللی علم و فناوری معاونت علمی نیز اظهار داشت: این برنامه در حال گسترش و رشد است و تلاش‌ها بر این است که با دریافت بازخوردها و پیشنهادات متخصصان و شناسایی ظرفیت‌ها و ایجاد زیرساخت‌ها، در ادامه مسیر، برنامه به نقطه مطلوب خود برسد.

در بخشی از این نشست، حسینی؛ معاون دفتر توسعه روابط علمی و سرمایه انسانی، تاریخچه‌ای از فرایند شکل‌گیری برنامه همکاری در معاونت از سال ۱۳۹۴ با همکاری دانشگاه صنعتی شریف را مطرح کرد و دغدغههای مختلف متخصصان خارج از کشور برای ارتباط با مراکز و مؤسسات داخلی را مطرح کرد.

وی افزود: لزوماً بازگشت دائم این متخصصان در این برنامه مدنظر نیست و تمام تلاش بر این است که برنامه بستری برای شروع فرایند همکاری در داخل کشور باشد.

۲۰ نفر از متخصصان فعال در سه پایگاه دانشگاه صنعتی شریف اعم از دانشگاه، پارک علم و فناوری دانشگاه، و پژوهشکده فناوری اطلاعات و ارتباطات پیشرفته دانشگاه، به صورت حضوری و ۱۵ نفر از متخصصان به صورت مجازی در این جلسه شرکت کردند. این متخصصان در طرح‌های پسادکتری، فرصت مطالعاتی، تأسیس شرکت نوپا، استادیار جوان، نظام‌وظیفه تخصصی و غیره با بخش‌های مختلف دانشگاه صنعتی شریف همکاری داشته‌اند.

جلیلی؛ رئیس دانشگاه صنعتی شریف، حدادپور؛ معاون پژوهش و فناوری دانشگاه، هرمزی‌نژاد؛ مدیر امور پژوهشی دانشگاه، ربیعی؛ رئیس پژوهشکده ارتباطات و فناوری اطلاعات شریف، دهبیدی‌پور؛ رئیس پارک علم و فناوری دانشگاه و محمدپور؛ مدیر برنامه پسادکتری، از دیگر حاضران در این برنامه بودند.

  • گروه خبری : newNews,SlideShow
  • کد خبر : 158585
نیما داورزنی
خبرنگار

نیما داورزنی

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید

سامانه ی گفتگوی آنلاین