بستن
عبارت خود را درج و جهت جستجو "Enter" را بفشارید
EN
  • 1403/04/02 - 11:06
  • - تعداد بازدید: 113
  • - تعداد بازدیدکننده: 107
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
رئیس بنیاد نخبگان آذربایجان غربی مطرح کرد:

رصد رفتار و فعالیت‌های نخبگانی در تمامی حوزه‌ها در دستور کار بنیاد ملی نخبگان است

رئیس بنیاد نخبگان آذربایجان غربی گفت: رویکرد بنیاد ملی نخبگان شناسایی اجتماعات نخبگانی از طریق رصد رفتار و فعالیت‌های نخبگانی ایشان در تمامی حوزه‌ها و همچنین توسعه فعالیت‌های نخبگانی با همکاری همه دستگاه‌های ذی‌ربط برای اثرگذاری مناسب در جامعه تخصصی خود است.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی بنیاد ملی نخبگان؛ هادی الماسی؛ رئیس بنیاد نخبگان آذربایجان غربی با تاکید بر اینکه رویکرد دولت سیزدهم حمایت همه‌جانبه از نخبگان و شرکت‌های دانش‌بنیان است، گفت: سیاست و رویکرد دولت سیزدهم نگاه حکمرانی نخبگانی بود و در رأس همه شهید جمهور، اعتقاد قلبی داشت که مشکلات و چالش‌های اساسی کشورمان فقط به دست نخبگان جامعه ما می‌تواند حل شود.

وی افزود: رویکرد بنیاد ملی نخبگان شناسایی «اجتماعات نخبگانی» از طریق رصد رفتار و فعالیت‌های نخبگانی آنان در تمامی حوزه‌ها شامل: علم، فناوری، فرهنگ، نوآوری، قرآن، هنر، ادب و غیره و همچنین توسعه فعالیت‌های نخبگانی آنان با همکاری همه دستگاه‌های ذی‌ربط برای اثرگذاری مناسب آنان در جامعه تخصصی خود است.

رئیس بنیاد نخبگان آذربایجان غربی ادامه داد: از دستاوردهای ویژه دولت سیزدهم در حوزه نخبگان می‌توان به گسترش دایره نخبگانی، تشکیل کانون‌های مردمی نخبه‌پرور، تشکیل هیئت‌های اندیشه‌ورز، افزایش اثرگذاری نخبگان در سطوح مختلف جامعه و افزایش چشم‌گیر بازگشت نخبگان از 200 دانشگاه برتر دنیا و همچنین جذب و نگهداشت آنان در دستگاه‌های اجرایی از طریق بنیاد ملی نخبگان که برای اولین بار در دولت سیزدهم تصویب شد، اشاره کرد. پیشتر استخدام در دستگاه‌های اجرایی فقط از طریق شرکت در آزمون‌های استخدامی انجام می‌پذیرفت و اکنون با این طرح بنیاد ملی نخبگان، سهمیه‌ مجزا و ویژه‌ای برای به‌کارگیری مستعدان و نخبگان جوان در دستگاه‌های اجرایی اتخاذ شده ‌است.

رئیس بنیاد نخبگان به معرفی اولین گفتاورد ملی نخبگان در پهنه آذربایجان با شعار «نخبگان؛ حکمرانی دانش‌بنیان» پرداخت و اظهار داشت: در مرحله منطقه‌ای این رویداد در پهنه آذربایجان، شرکت‌کنندگان استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، زنجان و اردبیل ایده‌های خود را به دبیرخانه ارسال می‌کنند و پس از رقابت با یکدیگر ایده‌های برتر به مرحله نهایی راه پیدا می‌کنند.




***

برای اطلاع از طرح‌های بنیاد ملی نخبگان اینجا کلیک کنید.

  • گروه خبری : newNews,SlideShow
  • کد خبر : 171986
نیما داورزنی
خبرنگار

نیما داورزنی

سامانه ی گفتگوی آنلاین