بستن
عبارت خود را درج و جهت جستجو "Enter" را بفشارید
EN
  • 1403/03/06 - 09:23
  • - تعداد بازدید: 124
  • - تعداد بازدیدکننده: 123
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
رئیس بنیاد نخبگان گیلان:

زمینه‌سازی برای اثرگذاری نخبگان، مهمترین هدف گفتاورد نخبگانی است

رئیس بنیاد نخبگان گیلان با اشاره به اینکه طرح گفتاورد نخبگان تنها معطوف به نخبگان شناخته‌شده جامعه نیست، اظهار داشت: مخاطبین این رویداد، تمام آحاد جامعه است؛ به نحوی که طی آن بتوانند راه‌حلی برای چالش‌های کشور ارائه دهند.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی بنیاد ملی نخبگان؛ فرهاد شیرینی؛ رئیس بنیاد نخبگان گیلان ضمن بیان اینکه کمک به ارتقاء سطح اثرگذاری نخبگان رویکرد اصلی بنیاد ملی نخبگان است، درباره گفتاورد ملی نخبگان که با شعار «نخبگان؛ حکمرانی دانش‌بنیان» در پهنه خزر  برگزار می شود، گفت: شناسایی، توانمندسازی و زمینه‌سازی برای ورود نخبگان به حوزه‌های مختلف و به عبارت بهتر، گسترش سطح و میزان اثرگذاری نخبگان، یکی از وظایف تمامی سازمان‌ها و دستگاه‌ها به ویژه بنیاد ملی نخبگان است.

وی افزود: در این مسیر، بنیاد ملی نخبگان به عنوان یکی از متولیان اصلی حوزه‌های نخبگانی، برنامه‌های متعدد و متنوعی از جمله تشکیل هیئت‌های اندیشه‌ورزی، طرح شهید بهشتی، طرح شهید احمدی روشن و طرح جذب نخبگان در دستگاه‌های اجرایی و دانشگاه‌ها را اجرا می‌کند.

رئیس بنیاد نخبگان استان با اشاره به شعار سال1403، ادامه داد: یکی از موضوعات مهم بنیاد ملی نخبگان، اجرایی‌سازی قوانین بالادستی است که اجرای طرح گفتاورد نخبگانی در همین راستاست. این طرح در 8 پهنه کشور اجرا می شود که پهنه خزر (شامل استان‌های گیلان، مازندران، گلستان و قزوین است) در 5 محور اصلی مشخص شده از جمله حوزه‌های مالی و ارزی، منابع طبیعی، امنیت غذایی، نظام سلامت و حکمرانی هوشمند، همگام با سایر پهنه‌ها فعال است.

شیرینی با اشاره به اینکه این طرح تنها معطوف به نخبگان شناخته‌شده جامعه نیست، اظهار داشت: مخاطبین این رویداد، تمام آحاد جامعه است؛ به نحوی که طی آن بتوانند راه‌حلی برای چالش‌های کشور ارائه دهند.

***

برای اطلاع از طرح‌های بنیاد ملی نخبگان اینجا کلیک کنید.

 

  • گروه خبری : newNews,SlideShow
  • کد خبر : 171604
نیما داورزنی
خبرنگار

نیما داورزنی

سامانه ی گفتگوی آنلاین