بستن
عبارت خود را درج و جهت جستجو "Enter" را بفشارید
EN
  • 1399/11/29 - 11:23
  • - تعداد بازدید: 578
  • - تعداد بازدیدکننده: 113
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
رییس بنیاد نخبگان استان کرمانشاه:

شناسایی و معرفی مفاخر بومی، ظرفیت‌های جدید را ایجاد می‌کند

طاهرپور با اشاره به لزوم الگوسازی از مفاخر بومی، گفت: این اقدام نقش مهمی در ایجاد ظرفیت‌های جدید در جامعة مستعدان دارد.

~/Asset/News/News/Image/indexعععزز.jpg
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی بنیاد ملی نخبگان؛ به منظور افزایش تعامل بین‌دستگاهی، نشست مشترک رییس بنیاد نخبگان استان کرمانشاه و مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان برگزار شد.



در این نشست، آوات طاهرپور؛ رییس بنیاد نخبگان استان کرمانشاه با تأکید بر رویکردها و رسالت‌های مشترک این دو نهاد، بر ضرورت طراحی و اجرای برنامه‌های مشترک مانند کارگاه‌ها، بازدیدها، محافل انس با قرآن و مراسم تکریم تأکید کرد.



وی با اشاره به لزوم شناسایی مفاخر بومی مغفول‌مانده، افزود: میرزا عبدالقادر پاوه‌ای، یکی از شاعران شهیر قرن 13 کشور در منطقه پاوه و اورامانات است که با ادبیات کردی هورامی اشعاری نغز با مضامین بدیع در قالب شعر ده‌هجایی و در منظومه‌هایی جذاب سروده است؛ این مفاخر باید شناسایی و به جامعه معرفی شوند. 



طاهرپور اظهار داشت: معرفی بیشتر این شاعر و شاعران بزرگ به جامعه باعث شود که ظرفیت‌های جدیدی در اشعار زبان فارسی برای ارائه بهتر و جامع مفاهیم بدیع و گوناگون پدید آید.



در ادامه، فاضلی‌زاد؛ مدیرکل  فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه نیز به اختصار در خصوص مأموریت‌های این نهاد توضیحاتی را ارائه داد و گفت: تکریم مفاخر اهمیت بالایی در الگوسازی برای نسل‌جوان جامعه و در نتیجه هدایت آنان به سمت خدمت‌رسانی به جامعه دارد.
  • گروه خبری : newNews,SlideShow
  • کد خبر : 146313
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

سامانه ی گفتگوی آنلاین