بستن
عبارت خود را درج و جهت جستجو "Enter" را بفشارید
EN
  • 1399/11/05 - 08:42
  • - تعداد بازدید: 411
  • - تعداد بازدیدکننده: 122
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
در وبینار «آشنایی با مصادیق تخلفات پژوهشی» مطرح شد:

ضرورت ارتقاء امنیت تولیدات علمی و حفظ آنها

وبینار «آشنایی با مصادیق تخلفات پژوهشی» با هدف تعریف و تشریح سوءرفتارها و مسئولیت‌های پژوهشی، به همت بنیاد نخبگان استان اردبیل برگزار شد.

~/Asset/News/News/Image/پژوهش66.jpg
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی بنیاد ملی نخبگان؛ در ادامة برگزاری کارگاه‌های فرهنگی-تربیتی با هدف افزایش توانمندی مستعدان‌برتر و دانشگاهیان و نهادینه‌کردن اخلاق حرفه‌ای در جامعة دانشگاهی و نخبگانی، وبینار «آشنایی با مصادیق تخلفات پژوهشی» با هدف تعریف و تشریح سوءرفتارها و مسئولیت‌های پژوهشی و بیان مصادیق و انواع تخلفات پژوهشی، به همت بنیاد نخبگان استان اردبیل برگزار شد.



در این وبینار عنوان شد: یکی از رسالت‌های مهم مراکز علمی و دانشگاه‌ها، تولید علم است. به موازات سرمایه‌گذاری برای تولید علم باید در نگهداری این دستاوردها نیز تلاش جدی انجام شود.



در ادامه با تأکید بر اینکه امنیت تولیدات علمی و حفظ و نگهداری آنها، به مراتب از زمینه‌سازی برای تولید آن مهمتر است، بیان شد: با ایجاد امنیت تولیدات علمی می‌توان از ورود خدشه به اعتبار دانشگاه و تولیدکنندگان واقعی علم جلوگیری کرد.



در این وبینار مطرح شد: اگر چه مصادیق تخلفات پژوهشی در دانشگاه‌ها و مؤسسات علمی کشور اندک است اما آشنایی محققین، مستعدان و دانشجویان با مصادیق تخلفات پژوهشی به منظور حفظ و دفاع از حقوق مادی و معنوی تولیدات علمی مراکز آموزش عالی و تحقیقاتی و همچنین اجتناب از تخلفات احتمالی در این زمینه، امری ضروری است.
  • گروه خبری : newNews
  • کد خبر : 148822
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

سامانه ی گفتگوی آنلاین