بستن
عبارت خود را درج و جهت جستجو "Enter" را بفشارید
EN
  • 1403/04/23 - 11:03
  • - تعداد بازدید: 86
  • - تعداد بازدیدکننده: 85
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
در بازدید مستعدان از پالایشگاه نفت تهران مطرح شد:

ضرورت شکل‌گیری و فعالیت مرکز توسعه تعاملات نخبگان با صنعت در بنیاد نخبگان

در بازدید مستعدان از پالایشگاه نفت تهران بر لزوم انعقاد تفاهم‌نامه‌ای میان صنعت نفت و بنیاد نخبگان در حوزه تحقیق و توسعه (R&D) تاکید و عنوان شد: ایجاد زمینه فعالیت مرکز توسعه تعاملات نخبگان با صنعت در بنیاد نخبگان می‌تواند در این راستا بسیار مؤثر باشد.

به گزارش مرکز ارتباطات و اطلاع‌رسانی بنیاد ملی نخبگان؛ بنیاد نخبگان استان تهران با همکاری پالایشگاه نفت تهران و همچنین معاونت مهندسی وزارت نفت، برنامه بازدید جامعه نخبگان از ظرفیت‌های این پالایشگاه را برگزار کرد.

طی این برنامه نیم‌روزه، نخبگان و مستعدان استان تهران در رشته و تخصص‌های مرتبط از جمله مهندسی نفت، انرژی، شیمی و پلیمر از واحدها و ظرفیت‌های پالایشگاه نفت تهران بازدید کردند.

در این برنامه حاضران ضمن بازدید از پالایشگاه نفت تهران، با مسئولان مجموعه و همچنین نمایندگان معاونت مهندسی وزارت نفت به بحث و گفتگو پرداختند.

در بخشی از این برنامه، محمود نیکبخت، رئیس اداره پژوهش و فناوری شرکت پالایش نفت تهران به معرفی پالایشگاه و ظرفیت‌های آن پرداخت و ضمن بیان دلایل بیگانگی بخش صنعت با نخبگان و مستعدان، به تلاش و اقدامات صنعت نفت در جذب و به‌کارگیری نخبگان اشاره کرد.

نیکبخت ایجاد ساز و کار به‌کارگیری نخبگان و ضرورت حفظ شأن و جایگاه ایشان را مهم دانست و افزود: نیاز است تا تفاهم‌نامه‌ای میان صنعت نفت و بنیاد نخبگان در حوزه تحقیق و توسعه (R&D) منعقد شود و شکل‌گیری و فعالیت مرکز توسعه تعاملات نخبگان با صنعت در بنیاد نخبگان می‌تواند در این راستا بسیار مؤثر باشد.

در ادامه نشست، مدیران و مهندسان واحدهای پالایشگاه به تشریح فرایندها پرداختند و جامعه نخبگان حاضر در جلسه ضمن معرفی خود و تخصص‌های مرتبط، پیشنهادها و ایده‌های خود را ارئه کردند و بر ضرورت تشکیل و فعالیت کارگروه فناوری‌های جدید و سرمایه‌گذاری در حوزه نخبگان تأکید شد.

بازدید از قسمت‌های مختلف پالایشگاه از جمله، برج تقطیر پالایشگاه، برج تقطیر خلأ، واحد تولید گوگرد و واحد آیزوماکس از دیگر بخش‌های این برنامه بود.



***

برای اطلاع از طرح‌های بنیاد ملی نخبگان اینجا
کلیک کنید.

  • گروه خبری : newNews,SlideShow
  • کد خبر : 172251
نیما داورزنی
خبرنگار

نیما داورزنی

سامانه ی گفتگوی آنلاین