بستن
عبارت خود را درج و جهت جستجو "Enter" را بفشارید
EN
  • 1402/11/25 - 10:48
  • - تعداد بازدید: 384
  • - تعداد بازدیدکننده: 347
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
در راستای توسعه فرهنگ قرآن و معارف عترت علیه‌السلام/

طرح «سنا» اجرایی می‌شود/ توجه ویژه به کانون‌ها و موسسات قرآنی نخبه‌پرور

در راستای توسعه فرهنگ قرآن و معارف عترت علیه‌السلام و به منظور اجرایی‌سازی طرح سنا (سپهر نخبگانی ایران) نشست نخبگان قرآنی در مشهد مقدس برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی بنیاد ملی نخبگان؛ در راستای توسعه فرهنگ قرآن و معارف عترت علیه‌السلام و به منظور اجرایی‌سازی طرح سنا (سپهر نخبگانی ایران) نشست نخبگان قرآنی در مشهد مقدس برگزار شد.

در ابتدای این نشست، سجادی، رئیس بنیاد نخبگان خراسان رضوی هدف از برگزاری این نشست را تدوین شیوه نامه شناسایی سرآمدان قرآنی عنوان کرد و یادآور شد: ظرفیت‌های موجود در شهر مقدس مشهد و بالاخص وجود بارگاه منور امام رضا(ع) مهمترین عامل بروز و شکوفایی نخبگان در حوزه قرآنی است و آنچه در این کارگروه تدوین شود برای کل کشور استفاده خواهد شد.  

محسن شاهرضایی، مدیرکل دفتر تکریم و الگوسازی نخبگان نیز در این نشست، گفت: در طرح سنا (سپهر نخبگانی ایران) به تمامی ساحت‌های نخبگی توجه شده است.

وی سند راهبردی کشور در امور نخبگان را مرجع شناسایی و حمایت از نخبگان دانست و یادآور شد: سرآمدان در ۱۱ ساحت شناسایی خواهند شد که یکی از این ساحت‌ها حوزه قرآنی است. در سنا نیز در سه ساحت نخبه، کانون نخبه پرور و رویدادهای نخبگانی شناسایی صورت می‌گیرد.

در ادامه سادات فاطمی رئیس جمعه قاریان مشهد بر توجه ویژه به کانون‌ها و موسسات قرآنی به عنوان مراکز نخبه پرور تاکید کرد و گفت: شناسایی موسسات قرآنی بایستی جز اولویت‌ها باشد چراکه نخبگان زیادی در این مراکز شناسایی و پرورش داده می‌شوند.

استاد سرابی عضو هیئت مدیره جامعه قاریان نیز گفت: جایگاه و ایفای نقش اجتماعی نخبگان قرآنی مهم است و باید مورد تاکید قرار بگیرد.

در ادامه هریک از اعضا پیشنهادات خود را ارائه کردند و در پایان مقرر شد نخبگان در چهار حوزه حفظ، قرائت، تفسیر و تدبر و پژوهش و تحقیق در علوم قرآنی شناسایی و حمایت شوند و شاخص‌های هریک در کارگروه تخصصی بررسی و ارائه شود.


**
*

ما را در شبکه‌های اجتماعی به آدرس bmnirann@ دنبال کنید.

برای اطلاع از طرح‌های بنیاد ملی نخبگان اینجا کلیک کنید.

  • گروه خبری : newNews,SlideShow
  • کد خبر : 169895
نیما داورزنی
خبرنگار

نیما داورزنی

سامانه ی گفتگوی آنلاین