بستن
عبارت خود را درج و جهت جستجو "Enter" را بفشارید
EN
  • 1402/10/27 - 08:04
  • - تعداد بازدید: 310
  • - تعداد بازدیدکننده: 302
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
در یک نشست هم‌اندیشی مطرح شد:

لزوم آشنایی جامعه جوان علمی کشور با رویدادهای جنگ تحمیلی

در یک نشست هم‌اندیشی بر ضرورت آشنایی جامعه جوان علمی کشور با رویدادهای جنگ تحمیلی تاکید شد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی بنیاد ملی نخبگان؛ نشست رئیس بنیاد نخبگان استان ایلام و مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع‌مقدس استان برگزار و بر اجرای طرح‌ها و برنامه‌های مشترک با هدف انتقال ارزش‌های دفاع‌مقدس و تبیین سیره شهدا برای نخبگان و استعدادهای برتر تاکید شد.

در این نشست، محمد ایدی؛ رئیس بنیاد نخبگان استان با بیان اینکه ما مدیون خون شهدا و ایثارگران هستیم، انجام هرگونه فعالیت در راستای نشر معارف دفاع‌مقدس را از وظایف اصلی بنیاد نخبگان دانست و گفت: برخی همگام و همکلام با دشمنان درصدد دلسرد کردن فعالان عرصه ایثار و شهادت هستند، اما بنیاد ملی نخبگان خود را خادم و خدمتگزار ایثارگران و خانواده معظم شهدا می‌داند و در راستای تبیین و نشر مفاهیم دفاع‌مقدس، برنامه‌های مختلفی را انجام داده و در دست اجرا دارد.

وی با اشاره به آیات قرآن، بیان داشت: شهدا زنده‌اند و نخبه واقعی هستند و به همین دلیل الگوسازی از آنان و معرفی‌شان به جامعه به ویژه جامعه علمی و دانشگاهی امری ضروری است.

ایدی اظهار داشت: بنیاد نخبگان در راستای ماموریت‌های خود و سند راهبردی کشور در امور نخبگان، علاقه‌مند به همکاری با بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع‌مقدس استان است.

رئیس بنیاد نخبگان ایلام ادامه داد: این بنیاد تلاش و آمادگی کامل خود را برای همکاری‌ در برنامه‌های فرهنگی و برگزاری برنامه‌هایی از جمله راهیان نور، اردوهای جهادی، کارگاه‌های توانمندسازی، نشست‌های علمی و هم‌اندیشی اعلام می‌کند.

در ابتدای این نشست، سرهنگ فولادی؛ مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع‌مقدس استان ایلام نیز ضمن تشکر از فعالیت‌های بنیاد نخبگان استان، به مأموریت‌های خطیر این بنیاد اشاره و نقش حساس و اثرگذار در هدایت نخبگان به سمت قله‌های پیشرفت و توسعه کشور و جهت‌دهی به حرکت علمی کشور را ستود.

فولادی با بیان اینکه ایران اسلامی پس از پشت سر گذاشتن جنگ ۸ ساله، اینک با جنگ ترکیبی در مواجهه با دشمنان قرار دارد، اظهار داشت: در این جنگ نخبگان و مستعدان یکی از اهداف شوم دشمنان برای ضربه زدن به کشور و نظام هستند و برای خنثی‌سازی این حربه، باید نخبگان و سرآمدان جامعه را با مضامین پایداری و مقاومت، فرهنگ ایثار و شهادت و سیره حماسه‌سازان و دلاورمردان دوران دفاع‌مقدس آشنا سازیم.

وی با اشاره بر لزوم آشنایی جامعه جوان علمی کشور با رویدادهای جنگ تحمیلی، خاطرنشان کرد: اغلب این جوانان بودند که با رشادت‌ها و فداکاری‌های خود پیروزی را پس از هشت سال تحمیل جنگ برای کشور به ارمغان آوردند و امروز دشمنان با شناسایی این نقطه قوت سعی دارد، با توطئه‌های خود، جوانان و نخبگان را به عناصری بی اثر تبدیل کند.



***

ما را در شبکه‌های اجتماعی به آدرس bmnirann@ دنبال کنید.

برای اطلاع از طرح‌های بنیاد ملی نخبگان اینجا کلیک کنید
.

  • گروه خبری : newNews,SlideShow
  • کد خبر : 169386
نیما داورزنی
خبرنگار

نیما داورزنی

سامانه ی گفتگوی آنلاین