بستن
عبارت خود را درج و جهت جستجو "Enter" را بفشارید
EN
  • 1401/03/29 - 12:03
  • - تعداد بازدید: 366
  • - تعداد بازدیدکننده: 364
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
در نشست فعالان طرح احمدی روشن مطرح شد:

مسئله‌سازی در محیط دانشگاهی از نتایج طرح هسته‌های مسئله‌محور است

در نشست فعالان طرح هسته‌های مسئله‌محور(احمدی روشن) در خراسان جنوبی بر ضرورت جذب نیروهای مستعد و جوان استان با هدف شایسته‌سالاری و همچنین مسئله‌محور شدن فعالیت‌های علمی تاکید شد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی بنیاد ملی نخبگان؛ جمعی از نخبگان استان خراسان جنوبی با نماینده ولی فقیه در استان دیدار و در خصوص اهم مشکلات و دغدغه‌های خود حول محور توسعه استان هم‌اندیشی کردند.

در ابتدای این دیدار، گزارشی از اهم مجموعه اقدامات و فعالیت‌های این بنیاد در راستانی شناسایی، هدایت و جذب و بکارگیری نخبگان تحت پوشش و نیز برنامه‌های توانمندسازی، رویدادهای کارآفرینانی و مجموعه اقدامات در راستای تحقق شعار سال و همچنین میزان جذب مستعدان در دستگاه‌های اجرایی استان بالاخص محیط‌های دانشگاهی ارائه شد.

در ادامه به اجرای طرح شهاب (شناسایی و هدایت استعدادهای تحصیلی دانش‌آموزی) با کمک اداره‌کل آموزش و پرورش با جامعه هدف 10 هزار معلم و 100 هزار دانش‌آموز در استان اشاره و خراسان ‌جنوبی از استان‌های پیشرو در زمینه اجرای این طرح برشمرده شد.

همچنین اجرای طرح شهید احمدی روشن (تشکیل هسته‌های پژوهشی مسئله‌محور) با همکاری دانشگاه‌های استان از رویدادهای شاخص در فضای دانشگاهی استان دانسته شد که نتایجی همچون تعمیق فرهنگ کار تیمی، مسئله‌سازی در محیط دانشگاهی، ایجاد نشاط و حس تعلق را در پی خواهد داشت.

در این دیدار در زمینه برگزاری و حمایت از رویدادهای فناورانه‌محور و دانش‌بنیان نخبگان و نیز اخذ فرآیند اجرای 4 مگا پروژه (ابرپروژه) توسط بنیاد نخبگان استان در زمینه فرآوری محصولات استراتژیک استان (زرشک، زعفران، عناب و انغوزه) نیز توضیحاتی ارائه شد.

سپس ذوالفقاری؛ استاد راهبر طرح شهید احمدی روشن بنیاد نخبگان استان و عضو هیئت علمی دانشگاه بیرجند نیز به تشریح اقدامات و اهداف اجرای طرح شهید احمدی روشن در فضای دانشگاهی استان پرداخت و بر نقش‌آفرینی دستگاه‌های مسئول استان در خصوص حمایت مالی از خروجی‌های این طرح تاکید کرد.

علی آبادی؛ عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد استان خراسان جنوبی و فعال در حوزه شرکت‌های دانش‌بنیان نیز انجام اقدامات جهادی در خصوص افزایش حس اثرگذاری نخبگان در جامعه و تامین امکانات مورد نیاز آنها در راستای جلوگیری از مهاجرت را اقدامی ضروری توصیف کرد و بر نقش و اهمیت تولید علم نافع و اقتدارآفرین تاکید کرد.

وی در ادامه به ضرورت جذب نیروهای مستعد و جوان استان با هدف شایسته‌سالاری و همچنین مسئله‌محور شدن فعالیت‌های علمی اشاره کرد.

در این نشست برخی از دانشجویان و مستعدان فعال در طرح شهید احمدی روشن نیز به بیان دغدغه‌های خود پرداختند.

  • گروه خبری : newNews,SlideShow
  • کد خبر : 159688
نیما داورزنی
خبرنگار

نیما داورزنی

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید

سامانه ی گفتگوی آنلاین