بستن
عبارت خود را درج و جهت جستجو "Enter" را بفشارید
EN
  • 1402/10/27 - 13:06
  • - تعداد بازدید: 226
  • - تعداد بازدیدکننده: 221
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
در ادامه بازدیدهای استادمحور/

مستعدان‌برتر میهمان مجتمع مس سرچشمه شدند/ بررسی نقش گردش اقتصادی در توسعه بومی

جمعی از دانشجویان گرایش‌های مختلف شاخۀ شیمی دانشگاه تحصیلات تکمیلی صنعتی و فناوری پیشرفته کرمان از مجتمع صنعتی معدنی مس سرچشمه بازدید کردند.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی بنیاد ملی نخبگان؛ در ادامه بازدیدهای علمی و صنعتی استادمحور بنیاد نخبگان که با هدف آشنایی دانشجویان علاقه‌مند و مستعد با فعالیت‌های علمی و صنعتی صورت می‌پذیرد، جمعی از دانشجویان گرایش‌های مختلف شاخۀ شیمی دانشگاه تحصیلات تکمیلی صنعتی و فناوری پیشرفته به همت بنیاد نخبگان استان کرمان از مجتمع صنعتی معدنی مس سرچشمه بازدید کردند.

در این برنامه که به سرپرستی مریم فیاضی و زهرا حسنی از اعضای هیئت علمی این دانشگاه برگزار شد، ابتدا تاریخچه و نقش مهم این واحد صنعتی در اشتغالزایی و گردش اقتصادی استان و به تبع آن توسعۀ بومی تبیین شد و سپس با اشاره به نقش مهم مس در اقتصاد و صنعت ایران، برخی از دستاوردهای مهم این شرکت بیان شد.

در ادامه، شرکت‌کنندگان از خط بازدید عمومی و ۵ مرحله فرایند استخراج شامل اکتشاف، حفاری، انفجار، بارگیری و باربری مجتمع سرچشمه بازدید کردند.

آشنایی با ماشین‌آلات مربوطه و همچنین آگاهی از نحوه برنامه‌ریزی و افق توسعه چشم‌انداز سی ساله این مجتمع صنعتی، از دیگر بخش‌های این برنامه بود.

در پایان نیز دربارۀ چگونگی همکاری با این مجموعه و هدایت پایان‌نامه‌ها و رساله‌ها به سمت نیازهای واقعی این صنعت و مجتمع مس سرچشمه، راهنمایی‌های لازم صورت گرفت.



***

ما را در شبکه‌های اجتماعی به آدرس bmnirann@ دنبال کنید.

برای اطلاع از طرح‌های بنیاد ملی نخبگان اینجا کلیک کنید
.

  • گروه خبری : newNews,SlideShow
  • کد خبر : 169388
کلمات کلیدی
نیما داورزنی
خبرنگار

نیما داورزنی

سامانه ی گفتگوی آنلاین