بستن
عبارت خود را درج و جهت جستجو "Enter" را بفشارید
EN
  • 1399/11/04 - 07:12
  • - تعداد بازدید: 435
  • - تعداد بازدیدکننده: 78
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه‌وبویراحمد:

نخبگان علمی باید سفیر افکار باشند

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسینی گفت: زیربنای همه پیشرفت‌ها باور و فرهنگ است؛ به همین دلیل نخبگان علمی باید سفیر افکار باشد و بتوانند با رشد فکری خود موجبات رشد جامعه را فراهم کنند.

~/Asset/News/News/Image/فلفیسزسیزرر.jpg

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی بنیاد ملی نخبگان؛ به منظور زمینه‌سازی برای اثرگذاری نخبگان و مستعدان در حوزه‌های مورد نیاز و آگاهی‌بخشی به جامعه از توان نیروی‌انسانی بومی، نشست هم‌اندیشی نخبگان و مستعدان کهگیلویه‌وبویراحمد با نمایندة ولی‌فقیه در استان برگزار شد.



در این نشست، حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسینی؛ نمایندة ولی‌فقیه در کهگیلویه‌وبویراحمد با اشاره به لزوم هم‌افزایی بین‌دستگاهی، گفت: بکارگیری ظرفیت‌های موجود در دستگاه‌های اجرایی و بخش خصوصی برای افزایش توانمندی و اثرگذاری نخبگان امری ضروری است.



وی با اشاره به اهمیت فرهنگ‌سازی، افزود: زیربنای همه پیشرفت‌ها باور و فرهنگ است؛ به همین دلیل نخبگان علمی باید سفیر افکار باشند و بتوانند با رشد فکری خود موجبات رشد جامعه را فراهم کنند.



امام جمعه یاسوج مسئولیت‌پذیری را یکی از شاخص‌های مهم نخبگی برشمرد و ادامه داد: خلاقیت و توان نخبه باید در خدمت جامعة بومی باشد؛ از سوی دیگر، جامعة نخبگان باید بیش از گذشته روحیت خودباوری و اعتمادبنفس را در خود تقویت کند.



در ابتدای این نشست نیز حمدالله اکوانی؛ رییس بنیاد نخبگان استان گفت: بنیاد ملی نخبگان ظرفیت‌های گسترده انسانی در تخصص‌های مختلف را به شکل شبکه‌ای در کل کشور به کار گرفته و از این راه در حال خدمت‌رسانی و نقش‌آفرینی در مسیر توسعه کشور است.



وی با اشاره به اهمیت توجه به طرح‌ها و ایده‌های کاربردی، تصریح کرد: طرح‌های شهید احمدی‌روشن یکی از بهترین نمونه‌های حمایت از نخبگان و مستعدان و زمینه‌سازی برای تزریق توان آنان به بخش‌های مورد نیاز است.



در این جلسه برخی مستعدان و سرآمدان نیز دیدگاه‌های خود را پیرامون مسائل مختلف از جمله «اهمیت بکارگیری توانمندی نخبگان در توسعه استان»، «توجه به شایسته‌سالاری» و «ضرورت پیوند دانشگاه و صنعت» بیان کردند.

  • گروه خبری : newNews
  • کد خبر : 148962
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

سامانه ی گفتگوی آنلاین