بستن
عبارت خود را درج و جهت جستجو "Enter" را بفشارید
EN
  • 1403/04/04 - 10:07
  • - تعداد بازدید: 116
  • - تعداد بازدیدکننده: 115
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
در نشست هیئت اندیشه‌ورز حکمرانی آب خراسان جنوبی/

نقش مهم آب در وضعیت زیست محیطی استان‌های شرق کشور بررسی شد/ ارائه طرح‌های نخبگانی برای برون‌رفت از مشکلات

سومین نشست هیئت اندیشه‌ورزی حکمرانی آب، تغییر اقلیم و محیط زیست بنیاد نخبگان خراسان جنوبی با هدف ارائه گزارشی از فعالیت‌های انجام‌شده برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی بنیاد ملی نخبگان؛ سومین جلسه هیئت اندیشه‌ورزی حکمرانی آب، تغییر اقلیم و محیط زیست بنیاد نخبگان خراسان جنوبی با حضور جمعی از مسئولان، متخصصان و دانشگاهیان برگزار شد.

در این نشست ضمن اشاره به مسئله تغییر اقلیم و خشکسالی که در چند سال اخیر بروز پیدا کرده است، مسئله آب یک ابرمسئله ملی نامیده و بیان شد: کشور به ویژه استان‌های مرکزی و شرقی در سال‌های اخیر با مشکلات متعددی در حوزه آب مواجه شده‌اند که هنوز هم ادامه دارد و این مشکلات خود چالش‌های ثانویه‌ای نیز در محیط زیست ایجاد کرده است.

در ادامه با اشاره به لزوم زمینه‌سازی برای ایده‌پردازی و ارائه طرح‌های نخبگانی برای برون‌رفت از وضعیت فعلی، گزارشی از فعالیت‌های انجام‌شده ذیل این هیئت اندیشه‌ورزی بیان و افزوده شد: این گروه‌ها می‌تواند نقش بسزایی در تجمیع آرا و نظرات نخبگان و در نهایت عملیاتی‌کردن آنها داشته باشند.

در بخش دیگری از این نشست، در خصوص طرح‌های مرتبط با مصرف آب، موضوع بهینه‌سازی و سازگاری با کم‌آبی، تولیدات محصولات زراعی و باغی و میزان تولید ماده خشک تولیدشده به ازای آب مصرفی و همچنین وضعیت منابع آب استان، نکاتی ارائه شد.


***

برای اطلاع از طرح‌های بنیاد ملی نخبگان اینجا کلیک کنید.



  • گروه خبری : newNews,SlideShow
  • کد خبر : 172025
نیما داورزنی
خبرنگار

نیما داورزنی

سامانه ی گفتگوی آنلاین