بستن
عبارت خود را درج و جهت جستجو "Enter" را بفشارید
EN
  • 1401/03/21 - 11:02
  • - تعداد بازدید: 335
  • - تعداد بازدیدکننده: 333
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرپرست بنیاد نخبگان استان یزد:

چالش‌های کشور باید به فرصتی برای بکارگیری توان نخبگانی تبدیل شود

سرپرست بنیاد نخبگان استان یزد گفت: باید اقدامات ویژه‌ای در حوزه بکارگیری نخبگان صورت گیرد تا هر چالش و مشکلی که در کشور وجود دارد، به فرصتی برای تزریق توان نخبگانی تبدیل شود.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی بنیاد ملی نخبگان؛ به منظور زمینه‌سازی برای حمایت بیشتر از استعدادهای برتر، نشست مشترک مسئولان بنیاد نخبگان استان یزد و فرمانداری یزد برگزار شد.

در این دیدار، حیدر مفتاحی‌زاده؛ سرپرست بنیاد نخبگان استان یزد با اشاره به لزوم هم‌افزایی و همکاری بیشتر دستگاه‌های اجرایی استان در حمایت از استعدادهای برتر، گفت: به منظور بهبود کیفیت خدمت‌رسانی به مردم، بنیاد نخبگان استان آمادگی دارد با استفاده از ظرفیت نخبگان بومی، در حوزه‌های مختلف با دستگاه‌های اجرایی استان همکاری کند.

وی افزود: متاسفانه هنوز کشور نتوانسته از بیشینه توان نخبگان به صورت بهینه استفاده کند؛ به همین دلیل باید اقدامات ویژه‌ای در این حوزه انجام شود تا هر چالش و مشکلی که در کشور وجود دارد، به فرصتی برای تزریق توان نخبگانی تبدیل شود؛ نیل به این هدف البته نیازمند همکاری بین‌دستگاهی با بنیاد نخبگان استان به عنوان متولی نظام نخبگانی در استان است.

در ادامه، سید محمدرضا مدرسی؛ سرپرست فرمانداری یزد نیز با اشاره به توان نخبگانی و لزوم بهره بردن از آن برای توسعه منطقه‌ای، اظهار داشت: بکارگیری نخبگان باید به یک مطالبه عمومی تبدیل شود که برای تحقق این هدف در وهله اول باید جایگاه بنیاد نخبگان استان در جامعه تثبیت شود.

وی افزود: چشم‌انداز یزد نوین با ده حوزه تعریف شده و با توجه به اینکه درصد بالایی از جغرافیای استان را دانشگاه و درصد بالایی از جمعیت را نیروی انسانی دانش‌آموخته تشکیل می‌دهند، ضرورت دارد ضمن تسهیل بروکراسی اداری، زمینه برای فعالیت جامعه نخبگانی در همه این حوزه‌ها فراهم شود.

  • گروه خبری : newNews,SlideShow
  • کد خبر : 158542
نیما داورزنی
خبرنگار

نیما داورزنی

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید

سامانه ی گفتگوی آنلاین