بستن
عبارت خود را درج و جهت جستجو "Enter" را بفشارید
EN
  • 1400/12/24 - 11:02
  • - تعداد بازدید: 376
  • - تعداد بازدیدکننده: 372
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
در نشست کتاب‌خوانی بررسی شد:

چگونه از انجام کارهای مهم طفره می‌رویم؟

در یک نشست کتاب‌خوانی، جنبه‌های گرایشی و شناختی اهمال‌کاری کالبدشکافی و ریشه‌شناسی شد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی بنیاد ملی نخبگان؛ با هدف گسترش فرهنگ کتابخوانی در مناطق کمتربرخوردار، نشستی با محوریت تحلیل کتاب «از شنبه» به همت بنیاد نخبگان استان خراسان شمالی برگزار شد.

در این نشست، ضمن اشاره به موضوع این کتاب، گفته شد: افرادی که از انجام کارهای مهم طفره می‌روند، یا اینکه به انجام کارهای مهم نمی‌رسند و از همه مهمتر اینکه نسبت به شرایط فعلی خودشان احساس بدی دارند، مخاطبان این کتاب هستند. در وهله اول هدف این کتاب این است که بدانیم چرا اهمال کار هستیم؛ زیرا خیلی از ما به خاطر اینکه یا نمی‌دانیم و یا حاضر نیستیم بپذیریم که اهمال کار هستیم، دچار مشکلاتی می‌شویم. هدف بعدی نویسنده در طراحی این کتاب این است که توقع مان را از خودمان بالا ببریم و به یک زندگی فوق‌العاده ساده رضایت ندهیم، برای اینکه شایستگی ما خیلی بیشتر است و ما از حداکثر توانمان استفاده نکرده‌ایم.

در ادامه افزوده شد: به احتمال زیاد برای شما هم پیش آمده که تصمیم بگیرید در یک فرصت مناسب، کار مشخصی را انجام دهید. به این فکر کنید که دوست دارید ۳ تا ۵ سال دیگر در چه موقعیتی باشید؟ و ببینید که آیا با این روند، امکان پذیر است؟ این کتاب با توجه به حجم آن، جامعیت نسبتاً خوبی دارد؛ به این صورت که به سادگی موضوع تنبلی را از جنبه‌های مختلفی مثل جنبه‌های گرایشی و شناختی، کالبدشکافی و ریشه‌شناسی می‌کند و به شما در این زمینه، خودآگاهی خوبی می‌دهد که کجاها به چه شکلی در چه موقعیت‌هایی با چه انگیزه‌ها و اهدافی و به چه علت‌هایی می‌توانید دچار اهمال کاری باشید ولی خودتان خبر نداشته باشید و به دنبال آن برای رفع این اهمال کاری، راهکار و تمرین هم می‌دهد.

در بخش دیگری از این برنامه بیان شد: حقیقت این است که ما از چیزهای کوچک ضربه می‌خوریم نه از چیزهای بزرگ. اگر بتوانیم در مواقعی و از خواسته‌های لحظه‌ای خود دست بکشیم و آن شیرینی لحظه‌ای زندگی را نخوریم و مدتی صبر کنیم، در ادامه به شیرینی‌های شیرین‌تری خواهیم رسید. در واقع، فرد موفق باید به نخوردن شیرینی لحظه‌ای زندگی و انجام کارهایی که چندان تمایلی به انجامش ندارد، عادت کند.

  • گروه خبری : newNews
  • کد خبر : 157138
کلمات کلیدی
نیما داورزنی
خبرنگار

نیما داورزنی

سامانه ی گفتگوی آنلاین