بستن
عبارت خود را درج و جهت جستجو "Enter" را بفشارید
EN
  • 1402/07/30 - 00:12
  • - تعداد بازدید: 309
  • - تعداد بازدیدکننده: 304
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
در ادامه بازدیدهای علمی، صنعتی و فرهنگی استادمحور صورت گرفت/

آزمایشگاه‌های پیشرفته رشته زیست‌شناسی میزبان مستعدان برتر

آزمایشگاه‌ پیشرفته رشته زیست‌شناسی دانشگاه علوم پزشکی به منظور آشنایی دانشجویان با تجهیزات مرتبط میزبان مستعدان برتر شد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی بنیاد ملی نخبگان؛ بازدید از مجموعه تحقیقاتی حیوانات آزمایشگاهی دانشگاه علوم پزشکی مازندران به منظور آشنایی دانشجویان با تجهیزات و آزمایشگاه‌های پیشرفته مرتبط با رشته زیست‌شناسی در دانشگاه علوم پزشکی مازندران انجام شد.

در ابتدای این برنامه، بازدید از مجموعه تحقیقاتی حیوانات آزمایشگاهی دانشگاه علوم پزشکی مازندران انجام و در طی آن شهاب‌الدین سروی؛ عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی توضیحاتی در مورد انواع حیوانات آزمایشگاهی موجود در مرکز از قبیل انواع موش، رت، خرگوش و خوکچه هندی ارائه داد و سپس کاربرد هر کدام از حیوانات را در ساخت مدل‌های بیماری‌های مختلف توضیح داد.

وی اضافه کرد: کاربرد خوکچه هندی در تهیه مدل زخم‌های پوستی و کاربرد رت در تهیه مدل‌های بیماری‌های عصبی است.

سروی در ادامه بخش ماز آبی موریس موجود در مرکز و کاربرد آن در تست‌های رفتاری مدل‌های حیوانی را معرفی کرد و سپس در بخش اتاق تشریح، نحوۀ جراحی حیوانات پس از تیمارهای تحقیقاتی را توصیف کرد.

در بخش دیگری از این برنامه، شرکت‌کنندگان با تکنیک‌ها و تجهیزات آزمایشگاهی مختلف از قبیل فلوسایتومتری، ریل تایم PCR، کشت سلول‌های بنیادی، الایزا، وسترن بلات، ICC، IHC و غیره آشنا شدند.

در این بخش، رضا ولدان؛ عضو هیئت علمی گروه ایمنولوژی دانشگاه نیز به تشریح قسمت‌های مختلف مرکز تحقیقات سلولی و مولکولی پرداخت و اظهار داشت: این مرکز شامل بخش‌های حوزه تحقیقاتی مولکولی از قبیل تکثیر و سنتز بیان ژن، سنجش بیان پروتئین، تخلیص پروتئین و انواع روشهای الکتروفورز است.

در پایان تمام امکانات موجود در اتاق کشت سلولی از جمله میکروسکوپ اینورت، هود لامینار، انکوباتور اختصاصی کشت سلول و کاربرد آنها تشریح شد.


***
ما را در شبکه‌های اجتماعی به آدرس bmnirann@ دنبال کنید.

برای اطلاع از طرح‌های بنیاد ملی نخبگان اینجا کلیک کنید.


  • گروه خبری : newNews,SlideShow
  • کد خبر : 167803
نیما داورزنی
خبرنگار

نیما داورزنی

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید

سامانه ی گفتگوی آنلاین