بستن
عبارت خود را درج و جهت جستجو "Enter" را بفشارید
EN
  • 1402/05/09 - 15:41
  • - تعداد بازدید: 582
  • - تعداد بازدیدکننده: 570
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
به همت بنیاد نخبگان استان چهارمحال و بختیاری/

آیین نکوداشت «عمان سامانی» در شهرکرد برگزار شد/برنامه‌ریزی برپایی کنگره بین‌المللی عمان سامانی

آیین نکوداشت «میرزا نورالله عمان سامانی» با حضور جمعی از عمان‌پژوهان و اساتید حوزه و دانشگاه و دانشگاهیان چهارمحال‌وبختیاری به همت بنیاد نخبگان استان چهارمحال و بختیاری برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بنیاد ملی نخبگان؛ در راستای تکریم و الگوسازی سرآمدان و نخبگان ملی، با همکاری بنیاد نخبگان چهارمحال‌وبختیاری، دانشگاه شهرکرد و سایر مراکز فرهنگی استان، همایش نکوداشت مقام عرفانی میرزا نورالله عمان سامانی با حضور نخبگان و فرهیختگان ادبی و فرهنگی کشور و استان برگزار شد.

یعقوب طادی سرپرست بنیاد نخبگان استان در این آیین ضمن تسلیت ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان اباعبدلله الحسین (ع) با اشاره به اینکه بنیاد ملی نخبگان در راستای تکریم و الگو سازی سرآمدان از برگزاری آیین ها و بزرگداشت های شخصیت های علمی، فرهنگی و هنری و... استقبال می کند، گفت: با الگو سازی از این فرهیختگان و سرآمدان می توان به مستعدان روحیه خود باوری و اعتماد را القا کرد، تا اینکه مستعدان ما بدانند آنها هم می توانند نقش الگو و سرآمد را برای جامعه در سالهای آتی داشته باشند و در این راه نیاز به تلاش و کوشش دارند و البته بنیاد ملی نخبگان هم، همیشه حامی آنها است.

در بخش دیگری از این مراسم، عزیزاله مولوی معاون فرهنگی-اجتماعی دانشگاه شهرکرد مسائل فرهنگی و معنوی را از  اولویت های مهم در رویکرد جدید دانشگاه‌ خواند و گفت: دانشگاه شهرکرد خود را موظف به ارائه الگوهای مناسب به نسل جوان با برگزاری نکوداشت مشاهیر و چهره‌های فرهنگی و ادبی و هنری استان می داند.

وی دهه اول محرم که زمان برپایی محافل روضه و مرثیه در سوگ سیدالشهدا و شهدای کربلا است را فرصت بسیار مغتنم برای معرفی شاعر آیینی و عاشورایی پرآوازه استان یعنی میرزا نورالله عمان سامانی دانست و با تاکید بر لزوم برنامه‌ریزی برای برپایی کنگره بین‌المللی عمان سامانی گفت: گنجینه الاسرار و شناخت و معرفی هر چه بیشتر اشعار و مرثیه‌های عمان سامانی که در این موضوع شاعری توانمند به شمار می‌رود، بسیار حائز اهمیت است.

ارائه سه سخنرانی علمی با موضوعات «آشنایی با ساختار و محتوای کلی گنجینه الاسرار» توسط دکتر رحیم خانی نویسنده و پژوهشگر، «عوالم باطن در گنجینه الاسرار» توسط حجت الاسلام دکتر کیوانی استاد حوزه و دانشگاه، «چهارمحال و بختیاری در دوره عمان سامانی» توسط بابک زمانی مدیر گنجینه آموزش و پرورش استان، برگزاری آیین سنتی مردم سامان با عنوان «چاق چاقو»، اجرای تعزیه وداع حضرت زینب (س) با امام حسین (ع) با اشعاری از عمان سامانی و دسته‌گردانی از دانشکده کشاورزی به سمت قبور مطهر شهدای گمنام، برپایی نماز جماعت از دیگر بخش‌های آیین نکوداشت میرزا نورالله عمان سامانی  در دانشگاه شهرکرد بود.

***
ما را در شبکه‌های اجتماعی به آدرس bmnirann@
 دنبال کنید.

برای اطلاع از طرح‌های بنیاد ملی نخبگان اینجا کلیک کنید.

  • گروه خبری : newNews,SlideShow
  • کد خبر : 166630
نیما داورزنی
خبرنگار

نیما داورزنی

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید

سامانه ی گفتگوی آنلاین