بستن
عبارت خود را درج و جهت جستجو "Enter" را بفشارید
EN
  • 1399/11/27 - 10:43
  • - تعداد بازدید: 390
  • - تعداد بازدیدکننده: 84
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
نماینده ولی‌فقیه در مازندران:

اثرگذاری علم و نخبه باید در زندگی اجتماع ملموس باشد

آیت‌الله محمدی لائینی با اشاره به جایگاه کشور در تولید علم، گفت: اثرات علم تولید شده توسط نخبگان باید در زندگی اجتماعی به طور ملموس حس شود.

~/Asset/News/News/Image/یبسیشسبیسبیی.jpg
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی بنیاد ملی نخبگان؛ به منظور ایجاد و افزایش هم‌افزایی بین مسئولان و اجتماع نخبگانی و همچنین تسهیل مسیر اثرگذاری نخبگان و مستعدان در استان، جمعی از سرآمدان و دانشگاهیان استان مازندران با نمایندة ملی‌فقیه در استان دیدار کردند.



در این دیدار، آیت‌الله محمدی لائینی؛ نماینده ولی‌فقیه در استان مازندران با اشاره به اثرات چشمگیر انقلاب‌اسلامی در جامعه، گفت: آینده، درخشش و نفوذ انقلاب در جهان بر پایه علم است به همین دلیل باید بر روی علم تأکید کرد.



وی تصریح کرد: تولید علم تا به بدنه اجرایی کشور وصل نشود، بدنه اجرایی یا حرکت نخواهد کرد یا کند حرکت می‌کند؛ بنابراین ایجاد سازوکار دقیق و افزایش کارآمدی علم در کشور یک ضرورت است.



آیت‌الله محمدی لائینی با اشاره به حرکت‌های علمی در سال‌های بعد از انقلاب‌اسلامی، افزود: گرچه کشور در تولید علم جایگاه شانزدهم را دارد اما باید این علم تولید شده در زندگی اجتماعی نیز به طور محسوس لمس شود و اثرگذار باشد.



نمایندة ولی‌فقیه در مازندران بر لزوم حفظ نخبگانی در چرخة خدمت‌رسانی به جامعه تأکید و خاطرنشان کرد: روند نخبه‌پروری باید به شکلی باشد که افراد بعد از رسیدن به مرحلة اثرگذاری، در چرخة پیشرفت و توسعه حفظ شوند نه اینکه ثمر تلاش‌های بنیاد ملی نخبگان و دانشگاه‌ها و مراکز علمی و تحقیقاتی به دیگر کشورها برسد.



ولی تأکید کرد: تمام امور مرتبط با جامعة نخبگانی باید به صورت الزام و قانون مشخص تدوین شود تا زنجیرة نخبگانی از مرحلأ شناسایی و حمایت تا نخبه‌گماری در چارچوب معینی انجام شود.



آیت‌الله محمدی لائینی در پایان گفت: نیروی‌انسانی نخبه و مستعد مهمترین رکن توسعه‌یافتگی استان و کشور است.
  • گروه خبری : newNews,SlideShow
  • کد خبر : 156326
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

سامانه ی گفتگوی آنلاین