بستن
عبارت خود را درج و جهت جستجو "Enter" را بفشارید
EN
  • 1397/12/25 - 10:30
  • - تعداد بازدید: 1279
  • - تعداد بازدیدکننده: 65
  • زمان مطالعه : 3 دقیقه
همایش تجلیل و الگوسازی از مستعدان‌برتر برگزار شد/

اختراع و اکتشاف؛ پیش‌نیاز ارتقاء فرد دانشگاهی

 عضو هیات علمی دانشگاه علوم‌پزشکی شهرکرد با اشاره به لزوم پرهیز از مقاله‌محوری در دانشگاه‌ها، گفت: در کشورهای پیشرفته، اختراع و اکتشاف پیش‌نیاز ارتقاء فرد دانشگاهی است.

~/Asset/News/News/Image/vfr.jpg
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی بنیاد ملی نخبگان؛ بنیاد نخبگان چهارمحال‌وبختیاری در راستای تقدیر از مستعدان‌برتر به عنوان الگویی با ارزش در جامعه و ترغیب آنان به تلاش بیشتر برای توسعه و پیشرفت جامعه، همایش تجلیل و الگوسازی از مستعدان‌برتر را با همکاری بنیاد شهید استان برگزار کرد.



در این مراسم، مجتبی بنیادیان؛ رئیس بنیاد نخبگان استان چهارمحال‌وبختیاری با اشاره به رویکرد بنیاد ملی نخبگان در الگوسازی از سرآمدان و نخبگان، هدف اصلی برگزاری این برنامه‌ها را ایجاد انگیزه و الگوسازی از سرآمدان و جهت‌دهی به استعدادها و توان مستعدان‌برتر دانست.



وی افزود: برگزاری این مراسم نقش بسزایی در ایجاد و افزایش انگیزه مستعدان‌برتر دانشگاهی و مخترعان برای استمرار فعالیت‌های نخبگانی دارد.



بنیادیان با بیان اینکه تجلیل و تکریم از سرآمدان و پاسداشت فعالیت‌های نخبگانی، از وظایف و ضروریات هر جامعه‌ای است، ادامه داد: آحاد مردم هر جامعه و خاصه مسئولان باید نسبت به توان نخبگان، مفاخر و مستعدان‌برتر خود آشنایی و شناخت کامل را داشته باشند و برای حل مسائل جامعۀ خود از آنان کمک بگیرند.



وی با اشاره به اینکه هدایت و حمایت نخبگان و مستعدان‌برتر تنها رسالت بنیاد نخبگان نیست، گفت: در صورتی نخبگان و مستعدان می‌توانند اثرات مثبت بر جامعه خود داشته باشند که تمامی دستگاه‌های اجرایی و مسئولان، حمایت آنان را در الویت کاری خود قرار دهند.



در ادامه، فریبرز نجفی؛ مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان چهارمحال‌وبختیاری با اشاره به اینکه نخبگان و مستعدان برتر باید علاوه بر ابعاد علمی، شاخصه‌های اخلاقی را نیز در خود تقویت کنند، اظهار داشت: فرد اخلاق‌مدار خدمت‌رسانی بهتری به جامعۀ انسانی دارد.



نجفی با اشاره به اینکه شهدا و ایثارگران بهترین نمونه‌های نخبگانی هستند، تصریح کرد: مستعدان‌برتر امروزی خاصه فرزندان شهدا و ایثارگر باید ادامه‌دهنده راه آن بزرگواران باشند زیرا آنچه امروز از اعتماد نفس، خودباوری، همدلی و اتحاد در کشور وجود دارد، مرهون رشادت‌های شهدا و ایثارگران است.



نجفی تصریح کرد: حمایت و هدایت استعدادهای‌برتر یکی از وظایف مهم همه دستگاه‌ها و نهادهای اجرایی است چراکه علاوه بر زمینه‌سازی برای رشد و توسعه کشور، نقش بسزایی در ماندگاری نخبگانی دارد.



مرتضی هاشم‌زاده؛ رییس سابق دانشگاه علوم‌پزشکی شهرکرد نیز با اشاره به لزوم پرهیز از مقاله‌محوری در دانشگاه‌ها، گفت: در کشورهای پیشرفته، اختراع و اکتشاف پیش‌نیاز ارتقاء فرد دانشگاهی است.



هاشم‌‌زاده در ادامه داشتن عرق ملی، اخلاق نخبگی و برنامه‌ریزی برای پیشرفت و اعتلای کشور را از مهمترین خصلت‌های فرد نخبه دانست و افزود: تا زمانی که فرد نخبه دارای چنین خصوصیاتی نباشد، هرگز به فکر پیشرفت و حل مشکلات جامعه نخواهد بود.



رییس سابق دانشگاه علوم‌پزشکی شهرکرد با اشاره به  نخبه‌گماری در جامعه، تصریح کرد: باید توانمندی نخبگان در جامعه بکار گرفته شود؛ در غیر اینصورت فرد نخبه از گردونه نخبگی خارج خواهد شد و این تهدید بزرگی برای یک ملت و جامعه است.



لازم به ذکر است: این همایش با حضور جمعی از مسئولان دستگاه‌های‌اجرایی استان چهارمحال‌وبختیاری، مستعدان‌برتر و مخترعان استان برگزار شد و در پایان مراسم با اهدای جوایزی از مستعدان‌برتر مشمول جوایز تحصیلی، دانش‌آموختگان‌برتر دانشگاه‌ها، مخترعان و دانش‌آموزان برگزیده المپیادها و رتبه‌های برتر آزمون سراسری تجلیل شد. 
  • گروه خبری : newNews
  • کد خبر : 156113
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

سامانه ی گفتگوی آنلاین