بستن
عبارت خود را درج و جهت جستجو "Enter" را بفشارید
EN
  • 1401/10/20 - 07:55
  • - تعداد بازدید: 1818
  • - تعداد بازدیدکننده: 1775
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
در بازدید مستعدان‌برتر از نیروگاه بندرعباس عنوان شد:

ارتباط سازمان‌یافته صنایع، دانشگاه‌ها و نخبگان از نیازهای اساسی کشور است

امروزه برقراری ارتباط سازمان‌یافته صنایع، دانشگاه‌ها و نخبگان از نیازهای اساسی کشور است که به دانشگاه‌ها و نخبگان کمک می‌کند تا قسمتی از فعالیت‌های خود را در راستای مشکلات موجود در صنایع کشور جهت‌دهی کرده و متخصصانی توانا و شایسته را پرورش دهند.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی بنیاد ملی نخبگان؛ در ادامه برگزاری برنامه‌های نخبگانی و با هدف ارتقاء حس خودباوری و اعتمادبه‌نفس مستعدان‌برتر، جمعی از مستعدان و دانشجویان با همراهی علیرضا آشوری‌زاده؛ دستیار تخصصی بنیاد نخبگان هرمزگان و عضو هیئت علمی دانشکده فنی دانشگاه هرمزگان، از مجموعه نیروگاه بندرعباس بازدید کردند.

در این برنامه بیان شد: امروزه برقراری ارتباط منسجم و سازمان‌یافته صنایع، دانشگاه‌ها و نخبگان یکی از نیازهای اساسی کشور است که به دانشگاه‌ها و نخبگان کمک می‌کند تا قسمتی از فعالیت‌های آموزشی و پژوهشی خود را در راستای مشکلات موجود در صنایع کشور جهت‌دهی کرده و متخصصانی توانا و شایسته را پرورش دهند.

در ادامه افزوده شد: از سوی دیگر، این ارتباطات منجر به عرضه اندیشه‌ها و ایده‌های جدید به صنایع و مؤسسات شده و علاوه بر شکوفایی استعدادها و خلاقیت‌های دانش‌پژوهان و دانشجویان، موجب ارتقاء علمی و عملی در بخش صنعت کشور خواهد شد.

در بخش دیگری از این بازدید عنوان شد: نیروگاه بندرعباس با ۴ واحد بخاری 230 مگاواتی یکی از نیروگاه‌های ممتاز کشور و بزرگترین مرکز تولید برق استان هرمزگان است. سوخت اصلی این نیروگاه گاز و سوخت پشتیبان آن مازوت و نفت گاز (گازوئیل) است. این نیروگاه در سال ۱۳۵۹ و فاز دیگر آن در سال ۱۳۶۴ به بهره‌برداری رسید. این نیروگاه در ۱۲ کیلومتری غرب بندرعباس در مجاورت دریا و همسایگی روستای خونسرخ بنا نهاده شده است.

در پایان تصریح شد: تولید برق مطمئن و پایدار تحت نظارت دیسپاچینگ ملی، صیانت از تجهیزات و حفظ سلامت واحدها به عنوان سرمایه ملی، ارتقاء دانش و تخصص کارکنان با برگزاری دوره های آموزشی و نیز استفاده از دانش روز در خصوص نظارت پیوسته بر تجهیزات در جهت کاهش هزینه‌ها از اهداف بلند مدت این مجموعه است.

***
ما را در شبکه‌های اجتماعی به آدرس bmnirann@ دنبال کنید.

  • گروه خبری : newNews,SlideShow
  • کد خبر : 163987
نیما داورزنی
خبرنگار

نیما داورزنی

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید

سامانه ی گفتگوی آنلاین