بستن
عبارت خود را درج و جهت جستجو "Enter" را بفشارید
EN
  • 1401/08/22 - 10:47
  • - تعداد بازدید: 1003
  • - تعداد بازدیدکننده: 850
  • زمان مطالعه : 3 دقیقه
رئیس سازمان پژوهش های علمی و صنعتی ایران:

از حضور نخبگان در سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران استقبال می‌کنیم

حسن زمانیان گفت: یکی از برنامه‌های ما این است که تعداد اساتید کنونی سازمان را به دو یا سه برابر ظرفیت برسانیم. یکی از بخش‌هایی که در این جریان به آن توجه داریم، بنیاد ملی نخبگان است. بنابراین هر تعدادی که به سازمان معرفی شوند در رشته‌های مورد نیاز سازمان که فنی و یا علوم پایه است، جذب کرده و از حضور نخبگان در سازمان استقبال می کنیم.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی بنیاد ملی نخبگان؛ آئین امضای تفاهم‌نامه همکاری بنیاد ملی نخبگان و سازمان پژوهش های علمی و صنعتی ایران به منظور تحقق اهداف سند چشم انداز بیست ساله کشور در افق 1404، قوانین و برنامه های توسعه اقتصادی- اجتماعی، گسترش و تقویت تعاملات پژوهشی و اجرایی کشور و پیشتازی اقتصاد دانش بنیان به عنوان رکن اساسی در پیاده سازی اقتصاد مقاومتی در سال «تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرین» با حضور ناصر باقری‌مقدم قائم مقام بنیاد ملی نخبگان و حسن زمانیان، معاون وزیر و رئیس سازمان پژوهش های علمی و صنعتی ایران در این سازمان برگزار شد.

حسن زمانیان، معاون وزیر و رئیس سازمان پژوهش های علمی و صنعتی ایران
در این نشست بیان کرد: امیدوارم که نتیجه این جلسات، پیشبرد اهداف کشور در عرصه علم، دانش، پژوهش و فناوری باشد. اخیرا چارت سازمانی سازمان پژوهش های علمی و صنعتی ایران را بازنگری کردیم. آن چیزی که در گذشته خیلی برجسته نبود، بخش ارتباط با صنعت بود که در چارت جدید، معاونت ارتباط با صنعت راه اندازی شد که در ذیل آن، همکاری های نزدیک و دوجانبه ای با وزارت خانه و نهادهای اصلی کشور برقرار شد و کرسی های مختلفی تعریف شد.

رئیس سازمان پژوهش های علمی و صنعتی ایران گفت: به طور مثال جلساتی با بنیاد مستضعفان داشتیم. در سازمان پژوهش ها کرسی ای تحت عنوان کرسی بنیاد مستضعفان راه اندازی کردیم و نشست های مختلفی با این بنیاد برگزار شد. طی برگزاری ای جلسات، 160 عنوان پژوهشی در بنیاد مستضعفان از نیازهای ضروری شان به سازمان ارائه شد.

وی افزود: همین جریان با سازمان انرژی اتمی، بنیاد شهید، کمیته امداد، وزارت دفاع، هلال احمر و ... را پیش بردیم و برای این نهادها در سازمان کرسی های مخصوصی تعریف شد. این جریان موجب ایجاد ارتباط متقابل با نهادهای نیازمند خدمات پژوهشی سازمان شد تا نقش سازمان پررنگ شود. آن نکته ای که فعالیت سازمان پژوهش ها را متمایز ساخته است، زنجیره خلق ایده تا محصول تجاری است. پژوهشکده های سازمان به عنوان مغزافزار و کسانی که ایده را تا تولید دانش فنی جلو می برند، فعالیت می کنند که پس از تولید دانش فنی، این جریان به شرکت های فناور سازمان واگذار می شود و آن ها نیز با مکانیزم های سخت افزاری محصول تجاری ایده خلق شده و تبدیل شده به دانش فنی را به صورت تجاری تولید می کنند.

رئیس سازمان پژوهش های علمی و صنعتی ایران همچنین اشاره کرد: همچنین علاوه بر جشنواره خوارزمی، امسال به دلیل فرمان و شعار سال، یک شاخه به شاخه های جشنواره خوارزمی تحت عنوان شاخه فناوران و نوآوران اضافه کردیم. درحال حاضر در این جشنواره فراخوان طرح ها ارائه شده و درحال ارزیابی هستند.

وی گفت: یکی از برنامه های ما این است که تعداد اساتید کنونی سازمان را به دو یا سه برابر ظرفیت برسانیم. یکی از بخش هایی که در این جریان به آن توجه داریم، بنیاد ملی نخبگان است. بنابراین هر تعدادی که به سازمان معرفی شوند در رشته های مورد نیاز سازمان که فنی و یا علوم پایه است، جذب کرده و از حضور نخبگان در سازمان استقبال می کنیم.

زمانیان در پایان سخنانش اشاره کرد: سازمان پژوهش های علمی و صنعتی می تواند در بحث شناخت نخبگان مدیریتی، صنعتی و فناوری کشور به عنوان ارزیاب به بنیاد ملی نخبگان با توجه به آئین نامه هایی که بنیاد تدوین می کند، کمک کند.


***
ما را در شبکه‌های اجتماعی به آدرس bmnirann@ دنبال کنید.

  • گروه خبری : newNews,SlideShow
  • کد خبر : 162075
نیما داورزنی
خبرنگار

نیما داورزنی

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید

سامانه ی گفتگوی آنلاین