بستن
عبارت خود را درج و جهت جستجو "Enter" را بفشارید
EN
  • 1400/03/11 - 09:00
  • - تعداد بازدید: 420
  • - تعداد بازدیدکننده: 130
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
رییس بنیاد نخبگان کهگیلویه‌وبویراحمد خبر داد:

اعطای بورس تحصیلی «دکتر امیدبیگی» به مستعدان‌برتر

اکوانی ضمن اعلام خبر اعطای بورس تحصیلی «دکتر امیدبیگی» به مستعدان‌برتر گفت: این جایزه ویژه پژهش‌های کاربردی با موضوعات «شناسایی، کشت و فرآوری گیاهان دارویی» و «فرمولاسیون داروهای گیاهی» است.

~/Asset/News/News/Image/اکوانی.jpg

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی بنیاد ملی نخبگان؛در سال‌های اخیر و بر اساس رویکردهای جدید بنیاد ملی نخبگان، به منظور پاسداشت مقام علمی شخصیت‌های اثرگذار در کشور، جایزه‌های علمی متناسب با رشته‌های تخصصی این مفاخر به صاحبان استعداد برتر اعطا می‌شود. در همین راستا، بنیاد نخبگان استان کهگیلویهوبویراحمد فراخوان جایزه علمی پروفسور امیدبیگی را اعلام کرد.




حمدالله اکوانی؛ رییس بنیاد نخبگان کهگیلویهوبویراحمد در همین رابطه گفت: به منظور تکریم و الگوسازی از نخبگان، شخصیتهای علمی و افراد صاحبنام و همچنین ایجاد روحیه تلاش و خودباوری در میان دانشجویان، اساتید و فرهیختگان، این جوایز به صاحبان استعداد برتری که دارای فعالیت‌های خاص و اثرگذار باشند، تعلق می‌گیرد.




وی افزود: کمک هزینه تحصیلی، جایزه تحصیلی، پژوهانه تحقیقاتی و نظایر آنها با هدف تشویق، ترغیب و حمایت از نوجوانان و جوانان مستعد، تحت عنوان «بورس تحصیلی» به نام افراد حقیقی و حقوقی خوشنام و دارای سابقه درخشان در زمینههای علمی، فرهنگی و اجتماعی، تعریف و به صورت بلاعوض به دانشآموزان و دانشجویان واجد شرایط اعطا می‌شود.




اکوانی ادامه داد:  با همکاری و تعامل بین این بنیاد، شرکت دارویی زردبند و مجمع خیران نخبه‌پرور فارس، به پاس تلاش‌های دکتر امیدبیگی از بنیانگذاران شرکت زردبند که عمر خود را صرف کسب فناوری‌های مرتبط با حوزه گیاهان دارویی و نشر این علم و تجربه کرده است، جایزه‌ای علمی به نام این محقق اعطا خواهد شد.


وی یادآور شد: در آینده‌ای نزدیک از دو جایزه دیگر در حوزه علومانسانی و فرهنگ و همچنین حوزه کشاورزی و صنعت در استان رونمایی میشود.




رییس بنیاد نخبگان استان تصریح کرد: این جایزه در سال 1400 به برگزیدگانی از میان مخترعان یا دانشجویان مقاطع کارشناسیارشد و دکتری از دانشگاه‌های استان‌های فارس و کهگیلویهوبویراحمد و یا متولدین این دو استان شاغل به تحصیل در دانشگاه‌های سراسر کشور که دارای پژوهش‌های کاربردی با موضوعات «شناسایی، کشت و فرآوری گیاهان دارویی» و «فرمولاسیون داروهای گیاهی» تعلق می‌گیرد.




اکوانی خاطرنشان کرد: متقاضیان میتوانند حداکثر تا تاریخ 31 تیر ماه برای بهره‌مندی از این جایزه، اقدام کنند.




لازم به ذکر است، اطلاعات مربوط به شرایط بهره‌مندی و نحوۀ ثبت‌نام در سامانۀ بنیاد نخبگان کهگیلویه‌وبویراحمد بارگذاری شده است.

  • گروه خبری : newNews,SlideShow
  • کد خبر : 156815
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

سامانه ی گفتگوی آنلاین