بستن
عبارت خود را درج و جهت جستجو "Enter" را بفشارید
EN
  • 1397/11/10 - 08:35
  • - تعداد بازدید: 760
  • - تعداد بازدیدکننده: 60
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
معاون استاندار کرمانشاه:

افزایش شتابدهنده‌ها زمینه‌ساز رشد شرکت‌های دانش‌بنیان است

هدایت حاتمی «روان بودن، ضروری بودن و کارآمد بودن» را از مهمترین شاخصه‌های بروکراسی تسهیلگر در حوزۀ دانش‌بنیان دانست.

~/Asset/News/News/Image/phoعععع.jpg
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی بنیاد ملی نخبگان؛ نشست بررسی چالش‌های شرکت‌های دانش‌بنیان استان کرمانشاه، با حضور معاون استاندار، رئیس بنیاد نخبگان استان و جمعی از مدیران‌ارشد دستگاه‌های درون‌استانی و محققان بومی برگزار شد.




در این نشست، هدایت حاتمی؛ معاون استاندار استان کرمانشاه به بیان راهکارهای مرتبط با چالش‌های شرکت‌های دانش‌بنیان استان پرداخت و گفت: هر یک مورد اصلاح در فضای کسب‌و‌کار تقریباً منجر به بروز 0.15% رشد اقتصادی خواهد شد؛ بنابراین ایجاد چنین شرایطی و فراهم‌سازی بستر مناسب در این خصوص از ضروریات است.


وی با بیان اینکه سه مشخصه «روان بودن، ضروری بودن و کارآمد بودن» از مهمترین شاخصه‌های بروکراسی تسهیلگر در حوزۀ دانش‌بنیان است، به نقش‌ مهم دستگاه‍‌های اجرایی اشاره کرد و افزود: کنشگر بودن شرکت‌های کارگزار نهادهای درون‌استانی در حوزۀ دانش‌بنیان و اطلاع‌رسانی صحیح از طریق رسانه‌ها و همچنین معافیت‌های مالیاتی، از موارد مهم برای توسعۀ کمّی و کیفی شرکت‌های دانش‌بنیان است.


معاون استاندار استان کرمانشاه با تأکید بر لزوم ترویج محصولات دانش‌بنیان و بیان دستاوردهای این شرکت‌ها، اظهار داشت: روند باید به‌گونه‌ای باشد که در حوزۀ شتاب‌دهنده‌ها و شرکت‌های دانش‌بنیان رشد جهشی بروز کند.


در ادامه، آوات طاهرپور؛ رییس بنیاد نخبگان استان کرمانشاه با اشاره به نقش اجتماع نخبگانی در رشد همه‌جانبه بر مبنای توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان، گفت: با به کارگیری گروه نخبگانی در صنایع، شرکت‌های دانش‌بنیان و سایر مراکز علمی، صنعتی و اقتصادی می‌توان سریع‌تر به اهداف توسعه بر مبنای اقتصاد دانش‌بنیان دست یافت.


وی افزود: باید به جای خلق ساختارهای فله و در عین حال جزایر جدا، به ایجاد و طراحی ساختارهای سیستماتیک و با مهندسی مشخص پرداخته شود تا به هنگام بروز مشکل، متخصص مربوطه در بخش خاصی از این ساختار ورود پیدا کرده و با شناخت مشکل بروز کرده، در سریع‌ترین زمان به ارایه کارآمدترین راهکار حل مشکل بپردازد. این روند تنها با حضور اجتماع نخبگانی امکان‌پذیر است.


طاهرپور ضمن بیان اینکه توسعه برمبنای دانش‌بنیان جایگزین توسعه بر مبنای بقاء است، به تبیین تسهیلات شهید تهرانی‌مقدم برای بهره‌گیری از نیروهای استعدادبرتر در شرکت‌های دانش‌بنیان پرداخت و تصریح کرد: به زودی شیوه‌نامه بهرمندی از این تسهیلات به شرکت‌های دانش‌بنیان استان ارسال خواهد شد.


در بخش دیگری از این نشست، معصومه خان‌احمدی؛ سرپرست پارک علم‌وفناوری استان کرمانشاه به بیان گزارشی جامع از موقعیت و تعداد شرکت‌های دانش‌بنیان در استان پرداخت و در ادامه در خصوص برخی چالش‌های شرکت‌های دانش‌بنیان در استان مواردی را مطرح کرد.

  • گروه خبری : newNews
  • کد خبر : 145817
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

سامانه ی گفتگوی آنلاین