بستن
عبارت خود را درج و جهت جستجو "Enter" را بفشارید
EN
  • 1397/09/21 - 09:55
  • - تعداد بازدید: 767
  • - تعداد بازدیدکننده: 43
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
عضو هیئت‌علمی دانشگاه تربیت مدرس:

افق مشترک و روابط سازنده؛ از بارزه‌های گروه‌های موفق است

کارگاه روش‌ها و تجربیات موفق شبکه‌سازی و سازماندهی گروه کاری به همت بنیاد نخبگان استان مرکزی برگزار شد.

~/Asset/News/News/Image/networki.jpg
به گزارش ایگاه اطلاع‌رسانی بنیاد ملی نخبگان؛ کارگاه «روش‌ها و تجربیات موفق شبکه‌سازی(TeamArrangement و سازماندهی گروه کاری (Networking)» با حضور جمعی از نخبگان، مدیران شرکت‌های دانش‌بنیان، دانشگاهیان، مستعدان‌برتر و مخترعان، به همت بنیاد نخبگان استان مرکزی برگزار شد.


این کارگاه که به تدریس کریمیان اقبال؛ عضو هیئت‌علمی دانشگاه تربیت مدرس برگزار شد، با طرح یک سؤال مبنی بر اینکه «ایده (فناوری)، بازار (کاربرد)، گروه همکاران، مدل کسب‌وکار، پول (سرمایۀ اولیه)، زمان، کدام مورد برای شروع کسب‌و‌کار مهمتر است؟» آغاز شد.


 کریمیان در ادامه گفت: ایجاد گروه به معنای استخدام افراد در قالب گروه نیست بلکه افراد بر اساس افق مشترک در کنار یکدیگر قرار می‌گیرند و روابطی سازنده و مثبت دارند.


وی شناسایی و رفع مشکلات و ضعف‌های اعضای گروه و القاء «رفتار برنده» در سازمان و در میان افراد، تعیین نیازها و اهداف روشن، شفافیت در شرح وظایف هر عضو، جذب افراد براساس فرهنگ سازمانی، توجه به علائق و دغدغه‌های جانبی افراد، ویژگی‌های یک تیم پیروز (Winning Team)، را از دیگر اصول یک گروه موفق برشمرد.


عضو هیئت‌علمی دانشگاه تربیت مدرس در بخش دیگری از این کارگاه ضمن تعریف شبکه‌سازی، تصریح کرد: شبکه‌سازی فرایندی برای تبادل اطلاعات میان افراد و گروه‌هایی که در یک زمینه مشترک فعالیت دارند، تعریف می‌شود.


کریمیان با اشاره به اهمیت، چرایی و چگونگی شبکه‌سازی، اظهار داشت: تهیه یک معرفی کوتاه، ساده و مؤثر (Elevatorpitch)، تدوین معرفی در قالب یک نوشته کوتاه (یک توییت)، تمرین و ارائه معرفی برای خود و دوستان، شناخت مخاطب، معرفی خود با توجه با علایق و سوابق مخاطب، بهبود معرفی در قالب اسلاید و یا کلیپ، از تمرین‌های مهم برای شبکه‌سازی است.


 لازم به ذکر است، در پایان این کارگاه نشست پرسش و پاسخ تعاملی برگزار در نهایت برای شرکت کنندگان در این کارگاه گواهی حضور نیز صادر شد.


 


 

  • گروه خبری : newNews
  • کد خبر : 152935
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

سامانه ی گفتگوی آنلاین