بستن
عبارت خود را درج و جهت جستجو "Enter" را بفشارید
EN
  • 1400/08/11 - 00:00
  • - تعداد بازدید: 527
  • - تعداد بازدیدکننده: 106
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
در یک کارگاه آموزشی مطرح شد:

انتخاب مجله، گام اول در مقاله‌نویسی است

کارگاه آموزشی مقاله‌نویسی مقدماتی به همت بنیاد نخبگان خراسان‌ شمالی و با همکاری دانشگاه آزاد جاجرم برگزار شد.

~/Asset/News/News/Image/indexnbvb.jpg

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی بنیاد ملی نخبگان؛ در ادامۀ برگزاری برنامه‌های توانمندسازی و مهارت‌افزایی، کارگاه آموزشی مقاله‌نویسی مقدماتی به همت بنیاد نخبگان خراسان‌ شمالی و با همکاری دانشگاه آزاد جاجرم برگزار شد.


در این کارگاه که به مدت دو ساعت برگزار شد، حمیدرضا سوداگر؛ دانش‌آموختۀ دکترای مدیریت و مدرس دانشگاه به چگونگی نگارش یک مقاله در سطح مقدماتی پرداخت و ضمن تشریح انواع مقاله‌ها و معرفی مجلات، روش‌ها و مراحل ابتدایی و ضروری مقاله‌نویسی، عناصر و ساختار یک مقاله علمی و همچنین چارچوب بندی آن را تبیین کرد.


وی با معرفی اجزای اصلی مقالات علمی، بر اهمیت روش تحقیق و شیوه صحیح  آماری تأکید کرد و افزود: باید از تفسیر در بخش نتایج پژوهش اجتناب کرد چراکه تفسیر بر اساس نتایج و یافته‌های پژوهش در بخش بحث کفایت می‌کند.


سوداگر ادامه داد: هر مجله شیوه رفرنس‌نویسی خاص خود را دارد به همین دلیل در گام اول باید مجلۀ مورد نظر را انتخاب کرد.


وی در پایان در خصوص روند تولید علم درجهان، راه‌های یافتن ایده‌های تحقیقاتی مناسب، نحوه انتخاب مجله، نحوه submission مقاله و اجزای مقالات introduction,method,results,discussion نکاتی را بیان و تصریح کرد: در روند نگارش مقاله، محققین و پژوهشگران نباید از بازفرستادن مقالات از سوی سردبیر جهت رفع اشکالات وارده از طرف داوران نگرانی داشته باشند بلکه باید در سریع‌ترین زمان و محترمانه‌ترین شکل به رفع ایرادات بپردازند.

  • گروه خبری : newNews
  • کد خبر : 150271
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

سامانه ی گفتگوی آنلاین