بستن
عبارت خود را درج و جهت جستجو "Enter" را بفشارید
EN
  • 1401/10/11 - 07:38
  • - تعداد بازدید: 14500
  • - تعداد بازدیدکننده: 14439
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
در یک کارگاه آموزشی مطرح شد:

انتقادپذیری و مسئولیت‌پذیری از ویژگی‌های خانوادۀ اثربخش است

کارگاه «آگاهی‌افزایی در تربیت فرزند» به همت بنیاد نخبگان استان هرمزگان برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی بنیاد ملی نخبگان؛ در راستای فعالیت‌های تربیتی و آموزشی در حوزه نظام مشاوره، کارگاه «آگاهی‌افزایی در تربیت فرزند» به همت بنیاد نخبگان استان هرمزگان برگزار شد.

در این برنامه، محمدرضا فرشاد؛ مدرس دانشگاه و مشاور خانواده، ویژگی خانوادۀ یادگیرنده، والدین اثربخش و فضاهای مجازی در نگاهی نو به مباحث تربیتی فرزند، را تبیین کرد و گفت: نتیجۀ خانوادۀ یادگیرنده، والدین اثربخش خواهد بود؛ این دسته از والدین هستند که توان تربیت نسل سالم را دارند.

وی ویژگی خانواده یادگیرنده را انتقادپذیری، تغییرپذیری، جست‌وجوگری و پویایی دانست و افزود: عدم منفی‌نگری، آموزش، مطالعه و همفکری برای به وجود آمدن خانواده یادگیرنده ضروری است.

فرشاد ادامه داد: خانواده‌های اثربخش از ویژگی مسئولیت‌پذیری، تعهد، پویایی و نشاط، برخوردارند و در کنار آن، علاقه‌مند به کسب دانش، مطالعه و توجه به همۀ ابعاد روابط زندگی زناشویی دارند.

وی اظهار داشت: آموزش و پژوهش، آشنایی با تکنولوژی، تفریحی و سرگرمی، گسترش ارتباطات، مهارت، استقلال، سهولت در ارتباط و تنوع فعالیت‌ها از مزایا و تغییر سبک زندگی، مشکلات جسمی، وابستگی و مشغولیت، مشاهده تصاویر نامناسب و پرخاشگری از معایت فضای مجازی است.

این مشاوره خانواده، الگوی سالم بودن والدین، آموزش و معاشرت و همکاری بین والدین و اولیا مدارس و نگاه تربیتی در استفاده از فضای مجازی در کودکان را مورد تأکید قرار داد.

***
 ما را در شبکه‌های اجتماعی به آدرس bmnirann@ دنبال کنید.



 

  • گروه خبری : newNews,SlideShow
  • کد خبر : 162860
نیما داورزنی
خبرنگار

نیما داورزنی

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید

سامانه ی گفتگوی آنلاین