بستن
عبارت خود را درج و جهت جستجو "Enter" را بفشارید
EN
  • 1398/02/11 - 09:33
  • - تعداد بازدید: 1691
  • - تعداد بازدیدکننده: 58
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
رئیس دانشگاه فردوسی مشهد:

انتهای مسیر نخبگی؛ اعتلای کشور است

کافی جامعۀ نخبگانی و سرآمدان را سرمایه‌های اجتماعی کشور نامید و بر لزوم حمایت بیشتر از آنان در مسیر نخبگانی تأکید کرد.

~/Asset/News/News/Image/کافی.jpg

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی بنیاد ملی نخبگان؛ مراسم تجلیل از برگزیدگان و مستعدان‌برتر سال 98-97 بنیاد ملی نخبگان و افتخارآفرینان دانشگاه فردوسی با حضور رؤسای بنیاد نخبگان خراسان‌رضوی و دانشگاه فردوسی تحت عنوان «ستارگان فردوسی» برگزار شد.


در این مراسم، سید سعیدرضا احمدی‌‎زاده؛ رئیس بنیاد نخبگان خراسان‌رضوی با اشاره به لزوم تعامل بیشتر دانشگاه‌های استان با بنیاد نخبگان خراسان‌رضوی، گفت: خوشبختانه تعامل خوبی بین بنیاد نخبگان استان و دانشگاه فردوسی مشهد برقرار است و در سال جاری نیز طرح شهید احمدی‌روشن با همکاری این دانشگاه در حال اجرا است که ثمرات بسیار خوبی نیز در پی خواهد داشت.


احمدی‌زاده در ادامه به تشریح سیاست‌های بنیاد ملی نخبگان پرداخت و یادآور شد: نخبه فردی دارای هوش و ذکاوت است که در خلق یک اثر علمی، فرهنگی یا هنری به خبرگی رسیده باشد.


رئیس بنیاد نخبگان خراسان‌رضوی ادامه داد: فرد نخبه با استفاده از دانش خود در راستای اعتلای کشور تلاش می‌کند و اثرگذاری ملموس دارد اما مستعدان‌برتر افرادی هستند که در مسیر نخبگی حرکت می‌کنند.


احمدی‌زاده به نقش نخبگان در دانشگاه‌های نسل چهارم اشاره و تصریح کرد: دانشگاه‌های نسل چهارم، مراکز آینده‌ساز هستند بطوریکه الگوسازی و شناسایی و رفع نیازهای آینده کشور یکی از وظایف و رسالت‌های آنها است.


در بخش دیگری از این نشست، محمد کافی؛ رئیس دانشگاه فردوسی مشهد نیز با تأکید بر لزوم شناسایی و هدایت استعدادهای تحصیلی، به ضرورت توانمندسازی استعدادهای دانشجویی اشاره کرد.


وی جامعۀ نخبگانی و سرآمدان را سرمایه‌های اجتماعی کشور نامید و افزود: حضور مستعدان‌برتر در دانشگاه سبب رونق بخشیدن به فضای علمی و همچنین ایجاد انگیزه برای خدمت‌رسانی بیشتر و باکیفیت‌تر خاصه در عرصه‌های علم و فناوری به جامعه می‌شود.


کافی حرکت در مسیر نخبگانی را از ملزومات امروز کشور دانست و ادامه داد: در این مسیر مشکلات و سختی‌های متعددی وجود دارد اما باید دانست انتهای آن اعتلا و عزت بیشتر کشور و جامعۀ بومی در همۀ حوزه‌های فرهنگی، علمی و هنری است؛ البته حمایت و پشتیبانی از فعالیت‌های نخبگانی و ایجاد بستر مناسب نیز باید مورد توجه مسئولان قرار بگیرد. 


لازم به ذکر است، در پایان این مراسم با اهداء جوایزی از مستعدان‌برتر دانشگاه فردوسی تقدیر شد.


 

  • گروه خبری : newNews,SlideShow
  • کد خبر : 144472
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

سامانه ی گفتگوی آنلاین