بستن
عبارت خود را درج و جهت جستجو "Enter" را بفشارید
EN
  • 1399/11/27 - 10:00
  • - تعداد بازدید: 294
  • - تعداد بازدیدکننده: 73
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
رییس بنیاد نخبگان استان یز مطرح کرد:

اهمیت تزریق اندیشة نخبگانی به صنایع و نقش آن در ایجاد فضای رقابتی

کلانتر با اشاره به نقش مهم نخبگان در توسعة صنعتی، گفت: حضور این افراد می‌تواند در صنعت فضای رقابتی ایجاد کند.

~/Asset/News/News/Image/کلانتر یزد.jpg
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی بنیاد ملی نخبگان؛ به منظور تبیین اقدامات انجام‌شده در حوزة نخبگانی و تشریح برنامه‌های توانمندسازی و هدایتی، نشست رسانه‌ای رییس بنیاد نخبگان استان یزد برگزار شد.



در این نشست، سید مهدی کلانتر؛ رییس بنیاد نخبگان استان یزد با بیان اینکه اهداف اقتصاد مقاومتی ملاک تدوین برنامه‌های متعدد در کشور است، گفت: شفافیت یکی از ارکان مؤثر در تحقق اقتصاد مقاومتی است و رسانه‌ها مهمترین رسالت در این خصوص را به عهده دارند.



وی با تأکید بر اینکه امروز برای برخورداری از اقتصاد بدون نفت، انتخابی جز اقتصاد دانش‌بنیان وجود ندارد، گفت: حرکت به سمت اقتصاد دانش‌بنیان از اهداف بنیاد ملی نخبگان است.



کلانتر ادامه داد: پیش از این، در کشور اقتصاد دانش‌بنیان به عنوان یک نیاز مطرح نبود اما امروزه برای برخورداری از اقتصاد بدون نفت، انتخابی جز اقتصاد دانش‌بنیان باقی نمی‌ماند.



رییس بنیاد نخبگان استان یزد با اشاره به ظرفیت کارخانه نوآوری یزد، این مرکز را یکی از زیرساخت‌های لازم برای توسعة اقتصاد دانش‌بنیان در استان قلمداد و تصریح کرد: با دیدگاه کنونی مسئولان و نخبگان و همچنین وجود شهر هوشمند، انتظار می‌رود اقتصاد دانش‌بنیان به عنوان یکی از اهداف و برنامه‌های اصلی استان محقق شود.



کلانتر در ادامه ضمن تشریح برنامه‌های بنیاد نخبگان استان یزد، افزود: الگوسازی از نخبگان و سرآمدان از طریق برنامه‌های رسانه ملی، تشکیل میز نیازمندی‌های صنعت استان، اجرای برنامه‌های آموزشی برای ارتقای سطح نخبگان، برپایی اردوهای جهادی علمی و بازدید نخبگان از صنایع و مراکز علمی، از مهمترین برنامه‌های این بنیاد است؛ علاوه بر آن دو طرح ملی شهید احمدی‌روشن و شهاب نیز از اولویت‌های مهم در برنامه‌های نخبگانی است.



وی با اشاره به نقش بنیاد ملی نخبگان در حمایت از نیروهای نخبه بومی، افزود: هموار کردن مسیر نخبگی از مهمترین محورهای بنیاد ملی نخبگان است.



رییس بنیاد نخبگان استان یزد نیروی انسانی نخبه و متعهد را لازمة توسعه همه‌جانبه کشور دانست و گفت: افرادی که در جامعه و کشور منشا اثر، تحول و خدمت‌رسانی باشند، نخبه محسوب می‌شوند؛ به همین دلیل امروزه تربیت نیروی انسانی و ایجاد بستر برای فعالیت‌های نخبگانی، به مراتب نقشی مهمتر از خرید ماشین‌آلات در توسعة پایدار دارد.



رییس بنیاد نخبگان استان یزد با اشاره به نقش مهم نخبگان در توسعة صنعتی، گفت: در حال حاضر بیشترین رشته‌های صنعتی استان مربوط به معدن، فولاد، کاشی و سرامیک، نساجی و صنایع غذایی هستند در حالیکه می‌توان با تزریق اندیشه و توان نخبگانی و ایجاد فضای رقابتی، در دیگر صنایع نیز روند رو به جلویی را تجربه کرد.
  • گروه خبری : newNews,SlideShow
  • کد خبر : 155909
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

سامانه ی گفتگوی آنلاین