بستن
عبارت خود را درج و جهت جستجو "Enter" را بفشارید
EN
  • 1398/05/19 - 13:01
  • - تعداد بازدید: 1364
  • - تعداد بازدیدکننده: 75
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
معاون استانداری اردبیل مطرح کرد:

اهمیت نقش آگاهی از تاریخ و فرهنگ در اعتلای هویت اجتماعی

ندایی با اشاره به اهمیت دو مقولۀ تاریخ و فرهنگ، گفت: امروزه میراث فرهنگی کشورها و تمدن‌ها، یکی از فاکتورهای مهم در احیای هویت اجتماعی است.

~/Asset/News/News/Image/9805.jpg

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی بنیاد ملی نخبگان؛ در راستای پاسداشت خدمات نخبگی و ایثارگری‌های رزمندگان در دوران دفاع‌مقدس و به منظور الگوسازی از رشادت‌های ایثارگران، مراسم تکریم ناخدا هوشنگ صمدی کلخوران؛ فرمانده گردان تکاوری نیروی دریایی ارتش در مقاومت 34 روزه خرمشهر به همت بنیاد نخبگان استان آذربایجان‌شرقی برگزار شد.


در این مراسم، امیرسرتیپ محمدرضا فولادی؛ رئیس سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع‌مقدس، ناخدا یکم تکاور صمدی کلخورانی را اسوۀ مقاومت خرمشهر نام برد و گفت: خرمشهر نماد وحدت ملی، مقاومت و پیروزی است.


وی ضمن اشاره به لزوم قدردانی و تکریم از ایثارگران و رزمندگان کشور در دوران جنگ‌تحمیلی، بر ضرورت الگوسازی از این افراد در حوزۀ مسئولیت‌پذیری اجتماعی تأکید کرد و افزود: روحیۀ وطن‌دوستی و ایستادگی برای وطن در مقابل تهدیدات خارجی و داخلی باید با الگوسازی از رشادت‌های رزمندگان میان آحاد جامعه خاصه جوان و دانشگاهیان نهادینه شود تا از فرهنگ و هویت ایران صیانت کنند.


در ادامۀ این مراسم، ندایی؛ معاون استانداری اردبیل نیز گفت: مجاهدت ایثارگرانی که برای حفظ استقلال و تمامیت ارضی کشور از خودگذشتگی کردند باید الگوی جامعۀ نخبگانی و دانشگاهی باشد.


وی با اشاره به اهمیت دو مقولۀ تاریخ و فرهنگ، پاسداشت خدمات بی‌نظیر مفاخر، ایثارگران و رزمندگان کشور برای اعتلای این دو مهم را امری ضروری دانست و افزود: امروزه میراث فرهنگی کشورها و تمدن‌ها، یکی از فاکتورهای مهم در احیای هویت اجتماعی است.


لازم به ذکر است، در پایان این مراسم با اهداء لوح‌یادبود و هدایایی از رشادت‌ها و دلاوری‌های ناخدا هوشنگ صمدی کلخوران قدردانی بعمل آمد.


 

  • گروه خبری : newNews
  • کد خبر : 148370
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

سامانه ی گفتگوی آنلاین