بستن
عبارت خود را درج و جهت جستجو "Enter" را بفشارید
EN
  • 1402/03/28 - 13:18
  • - تعداد بازدید: 378
  • - تعداد بازدیدکننده: 373
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
در یک نشست هم‌اندیشی مطرح شد:

اهمیت نقش طرح بورسیه صنعتی بنیاد ملی نخبگان در ارتقای فعالیت‌های واحدهای اقتصادی و اشتغال پایدار

سرپرست بنیاد نخبگان استان خراسان جنوبی گفت: با همکاری مشترک بخش‌های صنعتی، علمی و اقتصادی استان، سازوکار لازم جهت نگهداشت نخبگان دانش‌آموزی، دانشجویی و استعدادهای‌برتر در استان فراهم شده است.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی بنیاد ملی نخبگان؛ اولین جلسه هماهنگی و بررسی طرح بورسیه صنعتی در صنایع استان خراسان جنوبی با حضور سرپرست بنیاد نخبگان استان، رئیس و اعضای هیئت علمی دانشگاه صنعتی استان و مدیران صنایع و واحدهای اقتصادی برگزار شد.

در این نشست، رضاپور؛ رئیس دانشگاه صنعتی بیرجند، طرح بورسیه صنعتی را در نگهداشت نیروی انسانی مستعد استان مؤثر دانست و سپس ظرفیت‌های دانشگاه مانند آزمایشگاه‌ها و کارگاه‌های مجهز دانشگاه را برای ارائه خدمات به دانشجویان این طرح تشریح کرد.

ایزدخواه؛ سرپرست بنیاد نخبگان استان نیز اظهار داشت: با همکاری مشترک بخش‌های صنعتی، علمی و اقتصادی استان، سازوکار لازم جهت نگهداشت نخبگان دانش‌آموزی و دانشجویی و استعدادهای برتر در استان فراهم شده است.

وی افزود: آموزش مهارت‌های لازم و مرتبط با نیازهای واحدهای اقتصادی به استعدادهای برتر، ارتقای توانمندی‌های عملی و فنی استعدادهای برتر، از طریق ارتباط مستمر آنان با واحدهای اقتصادی و استفاده از ظرفیت‌های اجتماع نخبگانی برای ارتقای فعالیت‌های واحدهای اقتصادی، از اهداف اجرای این طرح در کشور است.

یعقوبی‌نژاد؛ رئیس اداره فناوری و ارتباط با صنعت و جامعه دانشگاه نیز بیان داشت: جامعه هدف این طرح، برگزیدگان المپیادهای ملی دانش‌آموزی، رتبه‌های 1 تا 2000 آزمون سراسری ورود به دانشگاه‌ها، رتبه‌های 10 درصد برتر استان خراسان جنوبی در آزمون سراسری، برگزیدگان رویدادهای نخبگانی و دانشجویان مستعد  بنیاد ملی نخبگان هستند.

وی اضافه کرد: از مهمترین اهداف این طرح می‌توان به شناسایی، هدایت، توانمندسازی، جذب و نگهداشت سرمایه انسانی مستعد برتر و نخبه در واحدهای اقتصادی استان و تحقق مهارت‌افزایی هدفمند و اشتغال پایدار، اشاره کرد.

لازم به ذکر است، مدیران صنایع و واحدهای اقتصادی، شرکت‌های دانش‌بنیان، شرکت شهرک‌های صنعتی، سازمان صنعت، معدن و تجارت استان، اتاق بازرگانی، صنایع، معدن و کشاورزی استان و کلینیک کسب‌وکار استان نیز در این نشست حضور داشتند.


***
ما را در شبکه‌های اجتماعی به آدرس bmnirann@ دنبال کنید.

برای اطلاع از طرح‌های بنیاد ملی نخبگان اینجا کلیک کنید.

 

  • گروه خبری : newNews,SlideShow
  • کد خبر : 165944
نیما داورزنی
خبرنگار

نیما داورزنی

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید

سامانه ی گفتگوی آنلاین