بستن
عبارت خود را درج و جهت جستجو "Enter" را بفشارید
EN
  • 1398/06/24 - 12:43
  • - تعداد بازدید: 909
  • - تعداد بازدیدکننده: 70
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرپرست بنیاد نخبگان استان خراسان‌جنوبی:

ایجاد زیست‌بوم کارآفرینی سبب‌ساز ماند نخبگانی است

احمدی‌زاده گفت: ایجاد زیست‌بوم نوآوری و کارآفرینی می‌تواند تا درصد بالایی روند مهاجرت نخبگان استانی به استان‎های دیگر را کاهش دهد.

~/Asset/News/News/Image/IMG_20190915_184056_669.jpg
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی بنیاد ملی نخبگان؛ در راستای ایجاد و گسترش تعامل دستگاه‌های اجرایی استان با جامعۀ نخبگانی و آگاهی‌بخشی به مدیران و مسئولان استان از توان و قابلیت‌های سرآمدان، متخصصان و مستعدان استان، نشست هم‌اندیشی اجتماع نخبگانی خراسان‌جنوبی با استاندار برگزار شد.



در این نشست، سید سعیدرضا احمدی‌زاده؛ سرپرست بنیاد نخبگان استان خراسان‌جنوبی با اشاره به اهمیت اشتغال‌زایی نخبگانی، آیندۀ شغلی را مهمترین دغدغۀ مستعدان‌ و مخترعان استان دانست و گفت: فقدان ‌زیرساخت‌های لازم برای کسب‌وکارهای نخبگانی و فناورانه سبب مهاجرت مستعدان و متخصصان به استان‌های دیگر خواهد شد.



احمدی‌زاده با مثبت ارزیابی‌کردن جایگاه استان در تربیت نیروی‌انسانی مستعدبرتر و نفرات‌برتر کنکور سراسری، ادامه داد: در عرصه‌هایی مانند المپیاد دانش آموزی و دانشجویی، جشنواره‌های مورد حمایت بنیاد، جایزه استادیار جوان و جذب هیئت‌علمی دانشگاه‌ها، جایزه تحصیلی در دانشگاه‌های ملی خارج از استان، مسابقات ملی مهارت و حتی بهره‌مندی از نظام‌وظیفه تخصصی، مستعدان‌برتر استان توانسته‌اند به دستاوردهای بسیار خوبی برسند.



سرپرست بنیاد نخبگان استان خراسان‌جنوبی در پایان تصریح کرد: ایجاد زیست‌بوم نوآوری و کارآفرینی با استفاده از توان بخش‌های خصوصی و صنایع مادر می‌تواند تا درصد بالایی روند مهاجرت از استان را کاهش دهد خاصه در شرایطی که محدودیت‌های بالایی در جذب مستعدان‌برتر در دانشگاه‌ و دستگاه‌های اجرایی وجود دارد. علاوه بر آن در برخی حوزه‌ها مانند آب و راه‌آهن نیز که از اولویت‌های استان هستند، می‌‎توان از توان نخبگان بومی استفاده کرد.




  • گروه خبری : newNews
  • کد خبر : 144781
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

سامانه ی گفتگوی آنلاین