بستن
عبارت خود را درج و جهت جستجو "Enter" را بفشارید
EN
  • 1400/02/11 - 15:00
  • - تعداد بازدید: 341
  • - تعداد بازدیدکننده: 100
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
عضو هیئت‌علمی دانشگاه تهران:

ایجاد نشاط علمی از نتایج اجرای طرح شهید بابایی است

ذوالفقارزاده گفت: طرح شهید بابایی با ترغیب دانشگاه‌ها و دانشجویان، زمینة انجام طرح‌های ‏تحقیقاتی را فراهم و نیاز شرکت‌های دانش‌بنیان را رفع می‌کند.

~/Asset/News/News/Image/babaei.jpg

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی بنیاد ملی نخبگان؛ نشست مجازی «معرفی رویدادهای رقابتی مسئله‌محور (طرح شهید بابایی)» به همت بنیاد نخبگان استان قزوین برگزار شد.


در ابتدای این نشست، علی رجب‌پور؛ رییس بنیاد نخبگان استان قزوین به معرفی طرح‌ها و تسهیلات اعطایی به مستعدان پرداخت و گفت: بنیاد ‏ملی نخبگان در راستای بهره‌مندی از ظرفیت‌های واقعی دانش‌آموزان و جوامع دانشگاهی، فضای جدیدی را در تسهیلات و ‏حمایت‌ها ایجاد کرده است.


وی افزود: علاوه بر آن، طرح شهید احمدی‌روشن و طرح شهید بابایی که با هدف توانمندسازی و استفاده از ‏ظرفیت‌های استان اجرا می‌شوند، باید با جدیت بیشتری دنبال شوند تا دانشجویان با شناخت بهتر به حل مسائل بپردازند و فرهنگ ‏دغدغه‌مندی نسبت به مسائل فناورانه کشور در آنان تقویت شود.‏


در ادامه، ذوالفقارزاده؛ عضو هیئت‌علمی دانشگاه تهران و مشاور معاون آینده‌سازان بنیاد ملی نخبگان نیز با اشاره به لزوم ایجاد بستر مناسب برای حل مسائل صنعتی به کمک نوآوران دانشگاهی در قالب رویدادهای ‏مسئله‌محور، تصریح کرد: طرح شهید بابایی در راستای تحول رویکرد و نگاه بنیاد ملی نخبگان از جایزه‌محوری به مسئله‌محوری و ‏دغدغه‌مند کردن دانشگاهیان، نسبت به مسائل مهم جامعه و صنعت ایجاد شده تا با ترغیب دانشگاه‌ها و دانشجویان، طرح‌های ‏تحقیقاتی به سرانجام رسیده و نیاز شرکت‌های دانش‌بنیان نیز رفع شود.


وی ایجاد فضای نشاط علمی در دانشجویان کارشناسی، کارشناسی‌‏ارشد و طلاب را از مهمترین اهداف این طرح دانست و اظهار داشت: رویدادهای مختلفی مبنی بر مسئله‌محور بودن توسط کارگزاران بنیاد ملی نخبگان برگزار می‌شود. هدف این رویدادها آشنا کردن دانشجویان با نیازهای جامعه و صنعت، ترغیب آنان برای انجام کارهای گروهی، کمک ‏به شبکه‌سازی نخبگان در تشکیل تیم‌هایی برای انجام کارهای بزرگتر و تشویق نهادها برای رفع نیازشان از طریق استعدادهای ‏برتر است.


در ادامة این نشست موضوعاتی مانند شناسایی افراد و تیم‌های مستعد، دانشجویان و فناوران برای توانمندسازی در حل مسائل و نیازهای صنعت کشور، در ۵ ‏حوزه زیست‌فناوری، حمل‌ونقل، آب و محیط‌زیست، انرژی و هوشمندسازی و همچنین تعریف پروژه‌های راهبردی توسط شرکت‌ها بر اساس نیازهایشان، مطرح شد.


ویژگی‌های رویدادهای رقابتی، نحوه بهره‌مندی از طرح شهید بابایی، برگزاری مسابقه ره‌نشان، مدت زمان فعالیت در این طرح، برگزاری نشست‌های تیم‌سازی و مربی‌گری با هدف پیشبرد پروژه‌ها، اهداف طرح شهید احمدی روشن، از دیگر موضوعات بررسی‌شده در این نشست بود.

  • گروه خبری : newNews,SlideShow
  • کد خبر : 145763
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

سامانه ی گفتگوی آنلاین