بستن
عبارت خود را درج و جهت جستجو "Enter" را بفشارید
EN
  • 1402/08/16 - 00:06
  • - تعداد بازدید: 279
  • - تعداد بازدیدکننده: 276
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
در ادامه بازدیدهای علمی و صنعتی استادمحور صورت گرفت/

بازدید مستعدان‌برتر از مجموعه گلخانه‌های پارس‌آباد

جمعی از مستعدان و دانشجویان رشته‌های زراعت، باغبانی، صنایع غذایی و گیاهان دارویی از مجموعه گلخانه‌های پارس‌آباد مغان بازدید کردند.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی بنیاد ملی نخبگان؛ در راستای برگزاری برنامه بازدیدهای علمی-صنعتی بنیاد نخبگان استان اردبیل، جمعی از مستعدان و دانشجویان رشته‌های زراعت، باغبانی، صنایع غذایی و گیاهان دارویی دانشکده کشاورزی مشگین شهر این دانشگاه از مجموعه گلخانه‌های پارس‌آباد مغان بازدید کردند.

در این برنامه ضمن اشاره به اینکه مجموعه گلخانه‌های پارس‌آباد مغان مساحتی بالغ بر 1600 هکتاری دارد، عنوان شد: از اهداف ایجاد این گلخانه‌ها می‌توان به افزایش میزان تولید در واحد سطح و کیفیت محصولات، اشتغال‌آفرینی مستمر در طول سال و صرفه‌جویی در مصرف آب اشاره کرد.

در ادامه افزوده شد: در این مجموعه از گلخانه‌ها، تدابیری اندیشیده شده تا تبخیر و هدررفت آب به حداقل میزان خود برسد. از محصولات تولیدی این مجموعه از گلخانه‌ها می‌توان به گوجه خوشه‌ای، فلفل کاپی، گوجه گیلاسی، فلفل دلمه‌ای با بهترین کیفیت و نیز تولید و فروش نشاء اشاره کرد.

در ادامه، دانشجویان و مستعدان از مراحل ابتدایی تا بهره‌برداری واحدهای گلخانه‌ای دیدن کردند و از نزدیک با سازه واحدهای گلخانه‌ای آشنا شدند.

لازم به ذکر است، این اردوی علمی- فرهنگی با هدف افزایش خودباوری و هدایت جامعه مستعدان به سمت کارآفرینی در حوزۀ تخصصی برگزار شد.



***
ما را در شبکه‌های اجتماعی به آدرس bmnirann@ دنبال کنید.

برای اطلاع از طرح‌های بنیاد ملی نخبگان اینجا کلیک کنید.

  • گروه خبری : newNews,SlideShow
  • کد خبر : 168154
نیما داورزنی
خبرنگار

نیما داورزنی

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید

سامانه ی گفتگوی آنلاین