بستن
عبارت خود را درج و جهت جستجو "Enter" را بفشارید
EN
  • 1400/06/21 - 00:00
  • - تعداد بازدید: 277
  • - تعداد بازدیدکننده: 93
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
عضو هیئت علمی دانشگاه فردوسی:

باور ارزش‌آفرینی باید در جامعه به‌ویژه دانشگاهیان نهادینه شود

لطفی گفت: تغییر در طرز فکر غالب بر جامعه، امکان‌پذیر و ارزشمند و البته ضروری است اما این مهم نه به سهولت انجام می‌شود و نه به یکباره.

~/Asset/News/News/Image/دانشگاه 99.jpg
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی بنیاد ملی نخبگان؛ در ادامة برنامه‌های توان‌افزایی و مشاوره‌ای آینده‌سازان، وبینار آموزشی «در مسیر کارآفرینی دانش‌بنیان با نگاهی به تجربه کشور هلند» به همت بنیاد نخبگان استان کهگیلویه‌وبویراحمد برگزار شد.




در این برنامه، رضا لطفی؛‌ عضو هیئت علمی دانشگاه فردوسی مشهد و مؤسس شرکت‌های دانش‌بنیان در هلند و ایران با اشاره به چالش‌های کارآفرینی در ایران، به عوامل مؤثر در کارآفرینی اشاره کرد و گفت: توانمندی‌های منابع انسانی، سرمایه‌گذاری، استفاده از فرصت تحصیلات تکمیلی، تبیین وظیفه دانشگاه‌های ارزش آفرین و همچنین تحول در تفکر، از مهمترین زیرساخت‌های یک جامعه برای توسعۀ فرهنگ کارآفرینی است.


وی با اشاره به توانمندی‌های منابع انسانی و نقش آن در این مسیر، افزود: در گام نخست، باید باور ارزش‌آفرینی در جامعه به خصوص دانشگاهیان نهادینه و در گام بعدی، زمینه برای افزایش ارزش‌‎آفرینی فراهم شود.


لطفی ادامه داد: مهمترین ضعف کشور در مسیر ارزش‌آفرینی، عدم‌آشنایی جوانان و مستعدان با مسیر کارآفرینی دانش‌بنیان و طرز فکر یک کارآفرین است؛ به عبارت دیگر، جوان مستعد باید ابتدا مسیر کارآفرینی را به درستی بشناسد و سپس بتواند مثل یک کارآفرین فکر کند.


عضو هیئت علمی دانشگاه فردوسی مشهد تصریح کرد: باید دانست که تغییر در طرز فکر غالب بر جامعه، امکان‌پذیر و ارزشمند و البته ضروری است اما این مهم نه به سهولت انجام می‌شود و نه به یکباره.


وی خاطرنشان کرد: تغییر مفهومی نیست که همراه با یک چک‌لیست بیاید چراکه امروز در جهانی زندگی می‌کنیم که همه چیز مدام در حال تغییر است.


 


 

  • گروه خبری : newNews
  • کد خبر : 149911
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

سامانه ی گفتگوی آنلاین