بستن
عبارت خود را درج و جهت جستجو "Enter" را بفشارید
EN
  • 1402/05/23 - 07:13
  • - تعداد بازدید: 409
  • - تعداد بازدیدکننده: 403
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
رئیس بنیاد نخبگان گیلان:

باید زمینه برای ورود نخبگان به ساختارهای اجرایی فراهم شود

رئیس بنیاد نخبگان گیلان گفت: در همه حوزه‌ها می‌توان شاهد حضور استعدادهای برتر بود که البته برای تحقق این مهم نیاز است که با یک نگاه جامع‌تر دامنه فعالیت‌های بنیاد ملی نخبگان در سایۀ تعامل و همکاری همۀ دستگاه‌ها گسترده‌تر شود.

به گزارش پایگاه اطلا‌ع‌رسانی بنیاد ملی نخبگان؛ در راستای اجرایی‌سازی سند راهبردی کشور در امور نخبگان و با هدف فراهم کردن امکان ارتقای توانایی‌های علمی، فنی و پژوهشی نخبگان و همچنین به منظور کمک به افزایش اثرگذاری اجتماعات نخبگانی و استعدادهای برتر، نشست مشترک رئیس بنیاد نخبگان گیلان با رئیس و مدیران دانشگاه جامع علمی کاربردی استان برگزار شد.

در ابتدای این نشست، شیرینی؛ رئیس بنیاد نخبگان گیلان، گفت: محور فعالیت بنیاد نخبگان در سه بخش اساسی شناسایی استعدادهای برتر، توانمندسازی آنان و در مرحله بعد کمک به اثرگذاری ایشان در جامعه است.

 وی با بیان اینکه بنیاد ملی نخبگان، استعدادهای برتر را در قالب طرح‌های مختلف تحت حمایت قرار می‌دهد، افزود: مفهوم نخبگی محدود به یک مجموعه کوچک نمی‌شود و هر فردی که در حوزۀ فعالیتی خود بتواند یک تحول اثرگذار و ماندگار ایجاد کند، می‌تواند به عنوان یک استعداد مورد توجه قرار بگیرد.

شیرینی ادامه داد: بر این اساس در همه حوزه‌ها می‌توان شاهد حضور استعدادهای برتر بود که البته برای تحقق این مهم نیاز است که با یک نگاه جامع‌تر دامنه فعالیت‌های بنیاد ملی نخبگان در سایۀ تعامل و همکاری همۀ دستگاه‌ها و نهادهای دیگر به ویژه مراکز آموزشی و پژوهشی گسترده‌تر شود. به موازات این آموزش‌ها و حمایت‌ها، باید زمینه برای ورود استعدادها به ساختار اجرایی جامعه نیز فراهم شود و این جریان به شکل مستمر ادامه داشته باشد.

کازرونی؛ رئیس دانشگاه جامع علمی و کاربردی استان نیز گزارشی از عملکرد این دانشگاه ارائه کرد و گفت: دانشگاه جامع علمی و کاربردی با 15 مرکز علمی و کاربردی فعال در سطح استان، دارای 5 هزار دانشجوست.

وی در مقایسه دانشگاه جامع علمی کاربردی با سایر دانشگاه‌ها، افزود: دانشگاه جامع علمی کاربردی، دانشگاهی تقاضا‌محور و شغل‌محور است و رشته‌های تحصیلی موجود در این دانشگاه عموماً بین‌رشته‌ای هستند.

 در این نشست، مقرر شد به منظور توسعه همکاری‌های مشترک، تفاهم‌نامه همکاری بین بنیاد نخبگان گیلان و دانشگاه جامع علمی کاربردی استان منعقد شود.

***
ما را در شبکه‌های اجتماعی به آدرس bmnirann@ دنبال کنید.

برای اطلاع از طرح‌های بنیاد ملی نخبگان اینجا کلیک کنید.

  • گروه خبری : newNews,SlideShow
  • کد خبر : 166804
نیما داورزنی
خبرنگار

نیما داورزنی

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید

سامانه ی گفتگوی آنلاین