بستن
عبارت خود را درج و جهت جستجو "Enter" را بفشارید
EN
  • 1396/12/23 - 12:36
  • - تعداد بازدید: 1065
  • - تعداد بازدیدکننده: 189
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
معاون استاندار کردستان:

برنامه‌های بنیاد زمینه‌ساز تزریق تفکر نخبگانی به جامعه است/ دستگاه‌های اجرایی پذیرای ایده‌نخبگانی باشند

فیروزی گفت: در دنیای کنونی نوآوری برای افراد خاص، موضوعات خاص و محل‌های خاص نیست؛ بلکه نوآوری را می‌توان در همه افراد در همه محل‌ها و همه موضوعات جستجو کرد.

~/Asset/News/News/Image/L3VwbG9hZC9TSDk2L0lNR18yMDE4MDMxMV8yMTIwMzEuanBn.jpg

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی بنیاد ملی نخبگان؛ حسین فیروزی؛ معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری کردستان با بیان اینکه فرمانداران و مدیران دستگاه‌های اجرایی باید از اندیشه نخبگانی حمایت کنند، گفت: حضور نخبگان در شوراهای تصمیم‌گیری استان موجبات رشد و شکوفایی و به تبع آن توسعۀ پایدار در استان را به همراه دارد.


وی با اشاره به برنامه‌های بنیاد نخبگان کردستان، افزود: برنامه‌های این بنیاد همواره دارای نظم و نظام خاصی و با هدف تزریق تفکر نخبگانی به جامعۀ بومی طراحی، تدوین و اجرا می‌شود.


فیروزی ادامه داد: در دنیای کنونی نوآوری برای افراد خاص، موضوعات خاص و محل‌های خاص نیست؛ بلکه نوآوری را می‌توان در همه افراد در همه محل‌ها و همه موضوعات جستجو کرد. دانش باید از درون سازمان‌ها به بیرون منتقل شود و همچنین ایده‌ها از بیرون از سازمان به داخل آن راه یابند.


معاون استاندار کردستان اولویت‌بندی صحیح پژوهش‌های قابل انجام در استان را گامی در راستای توسعه استان دانست و افزود: پژوهش‌هایی که برای آن هزینه می‌شود باید برای استان کاربردی و توسعه‌آفرین باشند.


وی تدوین سند آمایش آموزش‌عالی استان را یکی از مهمترین وظایف کارگروه توسعه عنوان و تصریح کرد: تدوین این سند و تعیین نیازهای آموزشی استان، ارتباط مستقیمی با مباحث کلان فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی استان دارد. علاوه بر تامین بودجه لازم برای تدوین سند آمایش آموزش عالی استان، آگاهی‌بخشی و اطلاع‌رسانی به خانواده‌ها در خصوص هدایت تحصیلی فرزندانشان با توجه به برنامه آمایشی، نیز ضرورت دارد.


لازم به ذکر است، در نشست اجتماع نخبگانی استان کردستان با حضور مسؤولان استانی، برنامه‌های پیشنهادی سال 97 بنیاد نخبگان مورد بررسی قرار گرفت و لزوم تأمین اعتبار و اجرای آنها به تصویب اعضای جلسه رسید.

  • گروه خبری : newNews
  • کد خبر : 148534
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

سامانه ی گفتگوی آنلاین