بستن
عبارت خود را درج و جهت جستجو "Enter" را بفشارید
EN
  • 1401/10/12 - 13:07
  • - تعداد بازدید: 13194
  • - تعداد بازدیدکننده: 13125
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
در گردهمایی نخبگان استان یزد با موضوع «حکمرانی نخبگان در یزد نوین» مطرح شد:

بنیادهای نخبگان استانی می‌توانند مغز متفکر استان‌ها باشند

اولین گردهمایی بزرگ نخبگان استان یزد با موضوع «حکمرانی نخبگان در یزد نوین»، با حضور استاندار، قائم مقام بنیاد ملی نخبگان و جمعی از مدیران ارشد استانی، نخبگان و سرآمدان استان برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی بنیاد ملی نخبگان؛ در آستانه 12دی، پانزدهمین سالگرد تأسیس بنیاد نخبگان استان یزد به عنوان اولین بنیاد نخبگان استانی کشور، اولین گردهمایی بزرگ نخبگان استان یزد با موضوع «حکمرانی نخبگان در یزد نوین»، با حضور استاندار، جمعی از مدیران ارشد استانی، نخبگان و سرآمدان استان و حضور مجازی قائم مقام بنیاد ملی نخبگان برگزار شد.

حیدر مفتاحی‌زاده؛ رئیس بنیاد نخبگان استان یزد با بیان اینکه بنیادهای نخبگان استان می‌توانند مغز متفکر استاند‌ها باشند، گفت: جمعیت عظیم نخبگی در استان یزد حضور دارد که آنگونه که باید مورد توجه قرار نگرفته‌اند. این جمع می‌تواند همۀ مشکلات و چالش‌های استان را با تعامل بنیاد نخبگان استان حل و رفع کند.

محسن شاهرضایی؛ مدیرکل دفتر تکریم و الگوسازی بنیاد ملی نخبگان نیز در این گردهمایی ضمن تبیین جایگاه نخبگان و لزوم تجلیل و تکریم آنان، گفت: تکریم نخبگان، تعظیم شعائر اخلاقی و انسانی است و سرآمدان و نخبگان جامعه باید به عنوان برترین الگوها معرفی و از تلاش‌های آنان قدردانی شود.

وی با بیان اینکه در تلاشیم در بنیاد ملی نخبگان، از زندگی و تلاش‌های سرآمدان کشور، برشی واقع‌بینانه برای نسل جوان تهیه کنیم، افزود: در این راستا تاکنون کتاب‌های متعددی از مفاخر ایران از جمله استاد بهزاد و استاد حسین ملک افضلی اردکانی که هر دو یزدی‌تبار هستند، تهیه شده و در دسترس نخبگان قرار گرفته است.

آیت‌الله سید محمد کاظم مدرسی؛ امام جمعه بخش مرکزی یزد نیز تصریح کرد: صدای قلم دانشمندان، صدای گام رزمندگان و صدای چرخ ریسندگان و تولید، بسیار ارزشمند و مورد رضای خداوند است.

زهیر حاجی حسینی؛ مشاور جوان استاندار یزد نیز اظهار داشت: یکی از معیارهای حکمرانی موفق، بها دادن به نخبگان و فراهم کردن زمینه برای فعالیت آنان است چراکه نخبگان بر محیط خود اثر می‌گذارند. برای نیل به این هدف، مدرسه حکمرانی رویش به عنوان یک اقدام ابتکاری، برای اولین بار در کشور برپا شد تا زمینه برای اثرگذاری نخبگان در فعالیت‌های اجرایی استان فراهم شود.

محمدرضا رضایی‌نژاد؛ مدیرعامل گروه تعاونی پیشگامان یزد نیز یادآور شد: جایزۀ ویژه پیشگامان که امروز رونمایی می‌شود به هر ایده و فکری که منجر به تجاری‌سازی شود، تعلق خواهد گرفت.

در این گردهمایی، پدر شهید میرحسینی چاهوکی، از شهدای نخبه و همچنین 25 نفر از نخبگان استان تجلیل شدند و از دو کتاب نیز رونمایی شد. همچنین تمثال شهید سیدرضا میرحسینی چاهوکی توسط استاد حسین فرجی، نقاشی و به خانواده شهید اهداء شد.

***
 ما را در شبکه‌های اجتماعی به آدرس bmnirann@ دنبال کنید.

  • گروه خبری : newNews,SlideShow
  • کد خبر : 162874
نیما داورزنی
خبرنگار

نیما داورزنی

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید

سامانه ی گفتگوی آنلاین