بستن
عبارت خود را درج و جهت جستجو "Enter" را بفشارید
EN
  • 1399/10/16 - 14:00
  • - تعداد بازدید: 395
  • - تعداد بازدیدکننده: 79
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
رییس بنیاد نخبگان گیلان:

بنیاد ملی نخبگان مهمترین رکن اشتغال‌زایی را نیروی‌انسانی نخبه و مستعد می‌داند

مسعود اصفهانی گفت: مجموعة بنیاد ملی نخبگان مهمترین رکن اشتغال‌زایی تخصصی و پایدار را نیروی‌انسانی نخبه و مستعد می‌داند، این جهت‌گیری و رویکرد می‌تواند زمینه‌ساز تعاملات بین‌دستگاهی در حوزه کارآفرینی باشد.

~/Asset/News/News/Image/indexبسالات.jpg
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی بنیاد ملی نخبگان؛ به منظور بررسی زیرساخت‌ها و برنامه‌های لازم برای استعدادیابی و توانمندسازی دانشجویان و دانش‌آموزان تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) استان گیلان، نشست مشترک رییس بنیاد نخبگان استان گیلان با مسئولان این سازمان برگزار شد.



در این نشست، مسعود اصفهانی؛ رییس بنیاد نخبگان استان گیلان با اشاره به سوابق خدمت‌رسانی کمیته امداد به محرومین از ابتدای انقلاب تا کنون، کمیته امداد را مولود انقلاب و خدمات آن را قابل تقدیر دانست.



وی با اشاره به انعقاد تفاهم‌نامه بین معاونت علمی‌وفناوری ریاست‌جمهوری با کمیته امداد حضرت امام خمینی (ره)، افزود: این تفاهم‌نامه می‌تواند الگوی خوبی برای همکاری مشترک بین بنیاد نخبگان استان گیلان و کمیته امداد امام خمینی (ره) استان گیلان باشد.



اصفهانی ادامه داد: معاونت علمی‌وفناوری ریاست‌جمهوری با توجه به اهداف و رسالت‌هایش، تعامل خوبی با سازمان‌ها و نهادهای ارائه دهندة تسهیلات اشتغال و کارآفرینی دارد؛ از سوی دیگر، مجموعة بنیاد ملی نخبگان نیز مهمترین رکن اشتغال‌زایی تخصصی و پایدار را نیروی‌انسانی نخبه و مستعد می‌داند. این دو جهت‌گیری و رویکرد می‌تواند زمینه‌ساز تعاملات بین‌دستگاهی در حوزه کارآفرینی باشد.



رییس بنیاد نخبگان گیلان تصریح کرد: اشتغال‌ز‌ایی نیازمند سرمایه‌‎گذاری است اما باید دانست هیچ سرمایه‌ای به اندازه ذهن خلاق و ایده‌پرداز نمی‌تواند در این حوزه اثرگذار باشد چراکه سرمایة انسانی تحریم‌پذیر نیست و از سوی دیگر، همواره در دسترس است.



وی با اشاره به برگزاری رویداد روستادوست توسط کمیته امداد، برگزاری این قبیل برنامه‌ها را گامی مؤثر برای نهادینه کردن فرهنگ کارآفرینی دانست و اظهار داشت: برگزاری مشترک این رویدادها در سطح ملی و مشابه‌سازی، الگوسازی و بومی‌سازی آنها برای اجرای استانی، می‌تواند زمینه‌ساز تربیت افراد کارآفرین از بین افراد خلاق باشد.



در بخش دیگری از این نشست، رضادوست؛ معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی (ره) استان گیلان با ارائه آماری از مددجویان تحت پوشش، بر لزوم اشتغال‌زایی برای خانواده‌های تحت پوشش و خودکفایی آنها اشاره کرد.



وی به اهمیت ایجاد مشاغل پایدار اشاره کرد و با تشریح طرح راهبران اشتغال، افزود: کمیته امداد در برنامه‌های جدید، برای ایجاد اشتغال پایدار و تخصصی تسهیلات مناسبی به کارآفرینان، مستعدان و مخترعان ارائه می‌دهد.



در این نشست مقرر شد تفاهم‌نامه همکاری‌های مشترک بین بنیاد نخبگان استان گیلان و کمیته امداد امام خمینی (ره) استان گیلان منعقد شود.
  • گروه خبری : newNews
  • کد خبر : 151672
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

سامانه ی گفتگوی آنلاین