بستن
عبارت خود را درج و جهت جستجو "Enter" را بفشارید
EN
  • 1402/06/22 - 15:43
  • - تعداد بازدید: 494
  • - تعداد بازدیدکننده: 476
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
در یک نشست هم‌اندیشی مطرح شد:

بکارگیری استعداد‌های برتر و نخبگان در توسعه فعالیت‌های تحقیقاتی

در یک نشست هم‌اندیشی، بر ضرروت بهره‌مندی از فرصت «هفته پژوهش» در راستای افزایش همکاری‌های صنعت و جامعه علمی و تحقیقاتی کشور تاکید شد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی بنیاد ملی نخبگان؛ جلسه گروه کاری فناوری و نوآوری استان کرمانشاه با هدف بحث و تبادل نظر پیرامون برگزاری هفته پژوهش، فناوری و نوآوری استان، در محل پارک علم و فناوری استان کرمانشاه برگزار شد.

در این جلسه، آوات طاهرپور؛ رئیس بنیاد نخیگان استان با اشاره به اهمیت تحقیق و پژوهش، گفت: تولید و توسعه علوم و فناوری‌ها برای ارتقاء جایگاه علمی و رفع نیازهای کشور در تمامی زمینه‌ها، مرهون تلاش‌های نخبگان، پژوهشگران و دانشگاهیان است.

وی افزود: در همۀ عرصه‌های اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی، علمی و نظامی، موهبت حضور پژوهشگران نخبۀ کشور موجب رشد همه‌جانبه شده است.

رئیس بنیاد نخبگان استان اظهار داشت: هفته پژوهش، تحویل سال علم و فناوری کشور و فرصت مناسبی برای ارائه دستاوردهای علمی، بررسی نقاط قوت و ضعف، نیاز سنجی‌های پژوهشی آینده، تقدیر از تلاشگران و فعالان عرضه پژوهش و همچنین تبین اقدامات انجام‌شده برای مردم است.

طاهرپور اضافه کرد: حمایت از فعالیت‌های تحقیقاتی و پشتیبانی از پژوهشگران، توسعه فعالیت تحقیقاتی و همچنین به‌کارگیری استعداد‌های برتر و نخبگان در این زمینه، از مهمترین رویکردهای بنیاد ملی نخبگان است.

وی برگزاری نمایشگاه هفته پژوهش را فرصتی مناسب برای افزایش همکاری‌های صنعت و جامعه علمی و تحقیقاتی دانست و گفت: در چنین نمایشگاه‌هایی، صنعت و جامعه دانشگاهی نسبت به توانایی‌ها و  نیازمندی‌ها متقابل آشنایی بیشتری پیدا می‌کنند که این خود سبب یافتن زبان مشترک و توسعۀ همکاری بیشتر خواهد شد.

در این جلسه مقرر شد، کلیه دستگاه‌های اجرایی مرتبط، مراکز رشد دانشگاه‌های استان و سایر ساختارهای فناورانه درون‌استانی، پیشنهادات خود را در خصوص نحوه و محتوای برگزاری نمایشگاه هفته پژوهش به پارک علم و فناوری استان ارائه کنند.

 

  • گروه خبری : newNews,SlideShow
  • کد خبر : 167252
نیما داورزنی
خبرنگار

نیما داورزنی

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید

سامانه ی گفتگوی آنلاین