بستن
عبارت خود را درج و جهت جستجو "Enter" را بفشارید
EN
  • 1400/01/21 - 14:43
  • - تعداد بازدید: 232
  • - تعداد بازدیدکننده: 82
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه

تأخیر در پردازش ویزای دانشجویان بین‌المللی مشکلاتی ایجاد کرد

دانشجویان هندی که امیدوار به تحصیل در کالج‌های کانادا هستند، خواستار تسریع در رسیدگی به درخواست ویزا از سوی مقامات کانادایی شدند.

~/Asset/News/News/Image/دانشجو.jpg



به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی بنیاد ملی نخبگان؛ دانشجویان بین‌المللی هندی امیدوار به تحصیل در دانشگاه‌های کانادا این هفته اعتراض خود را بیان کردند و خواستار تسریع در رسیدگی به درخواست ویزای دانشجویی از مقامات کانادایی شدند. در اواخر سال گذشته، وزارت مهاجرت کانادا با صدور فرمانی، پردازش درخواست های 10 موسسه آموزشی را به دلیل مشکوک بودن روش‌های جذب دانشجویان بین المللی ، متوقف کرد.







از آن پس این وزارتخانه اعلام کرد که دریافت و پردازش درخواست‌ها را به طور موقت برای دانشجویانی که قبلاً مدارک را ارسال کرده بودند از سر گرفته است.


با این حال دانشجویان بین‌المللی اعلام کرده‌اند که هنوز منتظر پردازش درخواست‌هایشان هستند. در پاسخ، آنها اعتراضاتی را در هند، مقابل دفتر کنسولگری عمومی کانادا برگزار کردند و درخواست‌ها را به یکی از اعضای سفارتخانه تحویل دادند.


تأخیرهای رخ داده در سراسر کانادا


یکی از دانشجویانی که در این اعتراض حضور داشتند بیان کرد: بسیاری از این دانشجویان از پاییز سال 2020 بدون داشتن اطمینان از داشتن ویزا، در کلاس‌های آنلاین شرکت کرده‌اند. شهریه ما به آن 10 دانشکده واریز می شود، این در حالی است که احساس ناامیدی و افسردگی می‌کنیم. در حال حاضر دانشجویانی که در این اعتراض شرکت کردند گفتند که پاسخی رسمی از مقامات کانادایی دریافت نکرده اند.


در یک نظرسنجی، حدود 519 دانشجو اطلاعاتی در مورد برنامه های خود ارائه دادند. از این میان، 486 پاسخ مربوط به دانشجویانی بود که در سال 2019 یا 2020 درخواست مجوز تحصیل داده بودند اما هنوز تاییدیه‌ را دریافت نکرده‌اند.


در حالی که اکثریت کلی این دانشجویان به یکی از ده دانشکده در کانادا مراجعه کرده بودند که درخواست آنها به حالت تعلیق در آمد، تعداد قابل توجهی از دانشجویان به موسساتی که در این لیست نیستند مراجعه کرده بودند.


این بدان معناست که دانشجویان هنوز با تأخیرهای قابل توجهی در ایالت‌ها و مناطق سرتاسر کانادا و نه فقط ایالت کبک مواجه هستند. به عنوان مثال 129 دانشجو وجود داشتند که در سال 2019 و 2020 به موسسات مستقر در انتاریو مراجعه کرده اند و هنوز پاسخی دریافت نکرده اند.


یکی از دانشجویان بین‌المللی با ابراز نگرانی از وضعیت پردازش درخواست مهاجرت تحصیلی خود گفت: بیش از 14 ماه است که منتظر تایید ویزای تحصیلی‌ام هستم. من پرونده خود را در فوریه 2020 با اسناد کامل ثبت کردم. اما پس از آن شیوع کرونا اتفاق افتاد و من هنوز منتظر ویزا هستم. من بسیاری از فرم های آنلاین را تکمیل کرده و اسناد تازه را ارائه داده ام، اما کسی اهمیتی نمی دهد.


گزارشات مشاوران مهاجرت همچنین نشان می دهد که صرفا درخواست برخی از دانشجویانی که برای پذیرش در مه 2021 و سپتامبر 2021 اقدام کرده اند، پردازش شده است.

  • گروه خبری : newNews,SlideShow
  • کد خبر : 149028
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

سامانه ی گفتگوی آنلاین