بستن
عبارت خود را درج و جهت جستجو "Enter" را بفشارید
EN
  • 1402/05/23 - 06:02
  • - تعداد بازدید: 327
  • - تعداد بازدیدکننده: 324
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرپرست بنیاد نخبگان استان خراسان جنوبی خبر داد:

تشکیل هیئت اندیشه‌ورز نخبگانی توسعه زنجیره‌های ارزش راهبردی استان خراسان جنوبی

سرپرست بنیاد نخبگان استان خراسان جنوبی از تشکیل«هیئت اندیشه‌ورز نخبگانی توسعه زنجیره‌های ارزش راهبردی استان» خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی بنیاد ملی نخبگان؛ به منظور زمینه‌سازی برای اثرگذاری نخبگان و مستعدان، رئیس مرکز گیاهان دارویی و رئیس کانون ملی زرشک و عناب استان خراسان جنوبی با سرپرست بنیاد نخبگان استان خراسان جنوبی دیدار و گفت‌وگو کرد.

در این نشست، ایزدخواه؛ سرپرست بنیاد نخبگان استان گفت: در بنیاد نخبگان استان «هیئت اندیشه‌ورز نخبگانی توسعه زنجیره‌های ارزش راهبردی استان» تشکیل شده است که در آن یکی از زنجیره‌های ارزش مورد نیاز در استان با موضوع زرشک مطرح شده است.

وی افزود: بنیاد نخبگان استان آماده همکاری با مرکز تحقیقات گیاهان دارویی جهاد دانشگاهی است و در رویدادهای مربوط به محصولات مزیت‌دار کشاورزی استان نیز می‌تواند مشارکت داشته باشد.

در ابتدای این نشست، پویان؛ رئیس مرکز گیاهان دارویی استان ضمن اشاره به ظرفیت‌هایی گیاهان دارویی و محصولات مزیت‌دار استان برای تجاری‌سازی، بیان کرد: در کانون ملی زرشک و عناب فعالیت‌های مختلفی برای بررسی روش‌های فرآوری روی محصولات مزیت‌دار و کشاورزی استان انجام شده است و برگزاری رویداد ملی زرشک یکی از آنهاست.

وی افزود: اگر نخبگان استان روی موضوعات منطقه متمرکز شوند، می‌توان روش‌های فرآوری را متناسب با نیاز بومی تدوین و با بازاریابی اصولی این محصولات را در کشور و بین‌الملل عرضه کرد.

پویان یادآور شد: دستگاه‌هایی که در اتوماسیون صنعتی فرآوری این محصولات بکار می‌روند، باید با تخصص نخبگان بومی ساخته شوند.

***
ما را در شبکه‌های اجتماعی به آدرس bmnirann@ دنبال کنید.

برای اطلاع از طرح‌های بنیاد ملی نخبگان اینجا کلیک کنید.

  • گروه خبری : newNews,SlideShow
  • کد خبر : 166801
نیما داورزنی
خبرنگار

نیما داورزنی

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید

سامانه ی گفتگوی آنلاین