بستن
عبارت خود را درج و جهت جستجو "Enter" را بفشارید
EN
  • 1401/10/20 - 09:40
  • - تعداد بازدید: 19484
  • - تعداد بازدیدکننده: 17642
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
عضو فراکسیون انقلاب اسلامی مجلس:

توجه به دانش‌بنیان‌ها نقشی مهم در اشتغالزایی نخبگان دارد

عضو فراکسیون انقلاب اسلامی در مجلس شورای اسلامی گفت: توجه به دانش‌بنیان‌ها نقشی مهم در اشتغالزایی نخبگان و دانش‌آموختگان دانشگاهی دارد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی بنیاد ملی نخبگان؛ علی‌اکبر علیزاده عضو فراکسیون انقلاب اسلامی در مجلس شورای اسلامی ابراز داشت: با توجه به تاکید رهبر معظم انقلاب در زمینه تقویت و توسعه دانش‌بنیان‌ها، مجلس شورای اسلامی قوانین و ساز و کار حمایت از دانش بنیان را تعریف، تصویب و ابلاغ کرد که بر اساس این قوانین شمار دانش‌بنیان‌ها افزایش یافت.

وی ادامه داد: تقویت ارتباط دانشگاه با صنعت، علم، کشاورزی، افزایش تولید، افزایش بهره‌وری، افزایش صادرات و افزایش خودکفایی از مزایای توسعه دانش‌بنیان‌ها است.

به گفته وی، حمایت و مانع‌زدایی از شرکت‌های دانش‌بنیان استان با هدف تحقق شعار سال ۱۴۰۱ مبنی بر سال «تولید، دانش‌بنیان، اشتغال‌آفرین» با اهتمام ویژه دنبال می‌شود.

رییس مجمع نمایندگان استان سمنان بیان کرد: بیکاری دانش‌آموختگان یکی از مشکلات جامعه است و توجه به دانش بنیان‌ها نقشی مهم در اشتغالزایی نخبگان و دانش‌آموختگان دانشگاهی دارد.

به گزارش ایرنا، شرکت‌های دانش بنیان استان سمنان با دارابودن سه هزار و ۸۵ نیروی انسانی در سال گذشته ۱۵ هزار میلیارد ریال محصولات خود را به فروش رساندند. استان سمنان ۲ پارک علم و فناوری با بیش از ۷۰ شرکت دانش بنیان دارد.


***
ما را در شبکه‌های اجتماعی به آدرس 
bmnirann@ دنبال کنید.

  • گروه خبری : newNews,SlideShow
  • کد خبر : 163991
نیما داورزنی
خبرنگار

نیما داورزنی

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید

سامانه ی گفتگوی آنلاین