بستن
عبارت خود را درج و جهت جستجو "Enter" را بفشارید
EN
  • 1397/09/26 - 14:03
  • - تعداد بازدید: 1036
  • - تعداد بازدیدکننده: 55
  • زمان مطالعه : 3 دقیقه
معاون استاندار خراسان‌شمالی:

توسعه نیازمند خدمات نخبگانی پایدار و مستمر است

پورعیسی با اشاره به اینکه توسعه، مسئله زودگذر و آنی نیست، گفت: این مهم تنها از راه خدمات نخبگان پایدار و مستمر تحقق می‌یابد.

~/Asset/News/News/Image/photo_2018-12-15_15-08-00(1).jpg

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی بنیاد ملی نخبگان؛ در راستای تکریم و الگوسازی از سرآمدان و مفاخر بومی، مراسم تکریم و بزرگداشت مهندس اسفندیار تیمورتاش لو؛ یکی از سرآمدان حوزۀ خدمات شهری، به همت بنیاد نخبگان استان خراسان‌شمالی برگزار شد.


مجید پورعیسی؛ معاون استاندار خراسان‌شمالی، مهندس اسفندیار تیمورتاش را یکی از مهندسان نمونه و مجریان برتر طرح‌های عمران شهری دانست و گفت: توسعه مسئله زودگذر و آنی نیست بلکه باید تکاملی و تدریجی رخ دهد.


وی ادامه داد: خدمات بزرگمردانی همچون مهندس تیمورتاش که تمام عمر خود را وقف خدمات‌رسانی به مردم کرده‌اند، باید همیشه مورد قدردانی قرار بگیرد چراکه زیرساخت توسعه و تعالی کشور و منطقه را فراهم می‌آورند.


پورعیسی با اشاره به لزوم ارتقاء توان اجتماع دانشگاهی در تشکیل گروه و نخبه‌پروری، تصریح کرد: قدرت مدیریت تیم و گروه، یکی از ویژگی‌های نخبگانی افراد کارآفرین است.


براتیان؛ شهردار بجنورد نیز با بیان اینکه جامعۀ نخبگانی باید به عنوان الگو معرفی شود، گفت: شخصیت‌های نخبه و فاخر، عمدتاً کمتر دیده می‌شوند چراکه غالباً چشم‌داشتی خاصه در مسائل مالی و مادی ندارند؛ در حالیکه اثر وجودی‌شان بسیار زیاد است.


وی با اشاره به ویژگی‌های شخصیتی نخبگان، تعهد را یکی از بارزه‌های اخلاقی و رفتاری این افراد دانست و افرود: آثار و خدمات افرادی مانند استاد تیمورتاش، با گذر زمان نه‌تنها دچار تغییر نمی‌شوند بلکه ارزشمندتر نیز خواهند شد.


براتیان تصریح کرد: بکارگیری بهینه توان این متخصصان، محققان و مفاخر بومی، از اولویت‌های مورد نیاز برای رسیدن به تعالی و توسعه است.


در مهدی قاسمی‌فرد؛ رئیس بنیاد نخبگان استان خراسان‌شمالی، گزارشی از آئین‌نامه تکریم از سرآمدان ارائه داد و با اشاره به نحوه انتخاب مفاخر بومی، قدردانی از خدمات نخبگانی و معرفی و الگوسازی از مفاخر را از مهمترین اهداف این قبیل برنامه‌ها دانست.


وی با بیان اینکه ترویج فرهنگ قدرشناسی یکی از رویکردهای مهم برنامه‌های تکریم و الگوسازی است، افزود: علم یکی از ابزار قدرت جوامع است به همین دلیل تجلیل و تکریم از مقام و خدمات علمی، در واقع پاسداشت علم است.


قاسمی‌فرد شناسایی، هدایت و حمایت از اجتماع نخبگانی را از اهداف اصلی بنیادهای نخبگان استانی برشمرد و ادامه داد: نخبه‌پروری یکی از نیازهای اصلی جامعۀ انسانی برای توسعه و تعالی است.


انصاری مود؛ رئیس سازمان نظام‌پزشکی خراسان‌شمالی و عضو شورای علمی بنیاد نخبگان استان نیز  با اشاره به لزوم پاسداشت خدمات و فعالیت‌های نخبگانی، به برخی از اقدامات انجام‌شده در بنیاد نخبگان استان و نقش آنها در توسعۀ فرهنگ نخبگانی در استان اشاره کرد و گفت: از سال 89 که این بنیاد افتتاح شده است، فعالیت‌های بسیار خوبی در حوزۀ شناسایی، هدایت و حمایت از اجتماع نخبگانی صورت گرفته است.


وی افزود: برنامه‌های بنیاد ملی نخبگان، از دانش‌آموزان دوره ابتدایی تا اعضای هیئت‌علمی دانشگاه‌ها را پوشش می‌دهد و تلاش دارند با حمایت همه‌جانبه از اجتماع نخبگانی در همۀ رده‌های سنی، زیرساخت‌های انسانی مورد نیاز برای رسیدن به اهداف تعیین‌شده را فراهم کنند.


انصاری مود با اشاره به توانایی‌های استاد تیمورتاش، اظهار داشت: وی می‌تواند فی‌البداهه هم طراحی کند و هم منطبق با آخرین اصول و استانداردهای مهندسی و فنی، طرح خود را وارد فاز عملیاتی کند. این توانایی ریشه در خلاقیت و توان بالای این استاد در ایده‌پردازی دارد.


عضو شورای علمی بنیاد نخبگان خراسان‌شمالی، کارآفرینی و اشتغال‌زایی برای دانش‌آموختگان دانشگاهی را یکی دیگر از شاخصه‌های نخبگی در استاد تیمورتاش قلمداد کرد.


اسفندیار تیمورتاش لو؛ سرآمد حوزه خدمات شهری نیز با اشاره به ضرورت تعهد به اقلیم، وطن‌دوستی را رکن خدمت‌رسانی به جامعه برشمرد و گفت: محققان و متخصصان همواره باید تلاش کنند دانسته‌ها و داشته‌های خود را در راه خدمت‌رسانی به جامعۀ بومی هزینه کنند.


وی سازش با محیط را پایۀ سازش محیط دانست و تصریح کرد: مادامی که فرد نتواند خود را با محیط پیرامون منطبق کند، نمی‌تواند اثرگذاری ملموس و مثبتی در محیط داشته باشد.


لازم به ذکر است، در پایان این مراسم از بیش از 40 نهاد دولتی و غیردولتی هدایایی به‌پاس زحمات مهندس تیمورتاش لو به وی اهدا شد. همچنین بنیاد نخبگان خراسان‌شمالی در خلال این مراسم ضمن تکریم استاد تیمورتاش‌لو، از دو رتبه برتر المپیادی و 6 برنده جایزه تحصیلی در سال 97 تقدیر کرد.






  • گروه خبری : newNews
  • کد خبر : 149795
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

سامانه ی گفتگوی آنلاین